Jump to content

BitTorrent vs DC++


The Dude
 Share

Recommended Posts

Kan ni komma upp i höga hastigheter när ni tankar torrents? Jag kommar sällan upp högre än 30 kb/s med BitTorrent men på DC++ upp mot 700 kb/s. Jag har provat torrents med massor av seeders och problemet består.

Edit: Kan det vara för jag har låg upload? (Spray 8000 med 8/1 uppkoppling)

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan ni komma upp i höga hastigheter när ni tankar torrents? Jag kommar sällan upp högre än 30 kb/s med BitTorrent men på DC++ upp mot 700 kb/s. Jag har provat torrents med massor av seeders och problemet består.

Jag har varit uppe i 900 kb/s som mest men ligger oftast på ca 50-200 kb/s.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste öppna portar i routern för snabbare farter! nu snackar vi ljusets hastighet!

Jag har ingen router.

KalleR: Mjo men om man har en fet share kommer man in på bra hubbar med många T3:or. Piratebay däremot har ju ett mycket begränsat utbud. Ofta jag inte hittar det jag söker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg ner med länkar och tips till warez, förfan.

Varför stör det dig om jag får fråga?

Är du strängt emot (fullt legal) nedladdning av filer och tycker att det är ett hot mot skiv- och industribranchen? Kanske jobbar din pappa på ett skivbolag?

Gillar du helt enkelt bara att slicka röv för moderatorerna?

En "bror duktig" kanske? En av dem som skvallrade till rektorn när de andra pojkarna hade snöbollskrig på skolgården?

Vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför stör det dig om jag får fråga?

Är du strängt emot (fullt legal) nedladdning av filer och tycker att det är ett hot mot skiv- och industribranchen? Kanske jobbar din pappa på ett skivbolag?

Gillar du helt enkelt bara att slicka röv för moderatorerna?

En "bror duktig" kanske? En av dem som skvallrade till rektorn när de andra pojkarna hade snöbollskrig på skolgården?

Vad vet jag...

Eh.. varför skall du blanda in min far i detta, han har väll inget med dina bekymmer och göra.

Nej, men om det finns regler på forumet, och om men mod nyligen kommenterat att någon inte lyder den, varför skall ni fortsätta?

Tror i själva verket jag avlastar något lite jobb åt moderatorerna än att slösa bort deras tid på rövslick.

Skall du vara uppkäftig för respekt, stick. Du får ingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BitTorrent såklart!.. Brukar bara kunna tanka i max 70kb/s från DC för att alla med bra lina är upptagna.. Tankar jag torrents så ligger det på 500-1500kb/s ;)

Bara jag som brukar få väldigt låga hastigheter ifrån TPB? Även om torrenten har många seeders?

TorrentBytes for life :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...