Jump to content

Ansvar?


Recommended Posts

Ja ni medlemmar vet säkert vad jag vill säga . Ni har säkert upplevt alla dessa problem med pc versionen av gta sa . Jag tycker att rockstar games skulle hårdtestat spelet INNAN dom släppte det.Då skulle alla buggar varit fixade och allt skulle fungera...men kolla nu , problem med ljudet , grafik , spelet stängs av efter en stund helt utan förvarning osv. Detta har jag aldrig tidigare varit med om när det gäller rockstars spel...Hoppas att dom tar sitt ansvar och fixar allt detta... Tror inte att problemet ligger i våra skivor i sverige bara utan i alla skrivor som de har släppt...vad säger ni om allt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ni medlemmar vet säkert vad jag vill säga . Ni har säkert upplevt alla dessa problem med pc versionen av gta sa . Jag tycker att rockstar games skulle hårdtestat spelet INNAN dom släppte det.Då skulle alla buggar varit fixade och allt skulle fungera...men kolla nu , problem med ljudet , grafik , spelet stängs av efter en stund helt utan förvarning osv. Detta har jag aldrig tidigare varit med om när det gäller rockstars spel...Hoppas att dom tar sitt ansvar och fixar allt detta... Tror inte att problemet ligger i våra skivor i sverige bara utan i alla skrivor som de har släppt...vad säger ni om allt detta?

Spelet är ju ganska stort så dom kanske inte hann/orkade/hade pengar till det.... :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom hårdtestade spelet innan dom skickade ut den.

Det fanns ett antal personer som testade hela spelet på sina datorer på deras kontor.

Oftast brukar såna datorer vara likadana, samma grafikkort, ljudkort och vad det nu också kan vara. Så det är lite svårt att fixa sånt när man har lika datorer.

Men, om Rockstar skulle ha skjutit upp releasen, hur många skulle ha klagat på dom då? Jo, många.

De har en tidsplan de måste fixa och då försöker dom lösa så många problem dom möjligt på den tiden de har.

Det är inte Rockstars fel, det är vi, kundernas fel pga att vi kräver att spelet kommer ut så att vi kan spela det.

Don't blame them, blame yourself.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå vårat fel? dom skulle tänkt på att testa soelen först innan dom bestämmer realese ... Vårat fel är det klart inte ... Dom ska se till att fixa allt innan dom släpper spelet så är det bara, och det har dom inte gjort...dåligt av dom...Hoppas bara att dom kommer fixa allt snabbt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå vårat fel? dom skulle tänkt på att testa soelen först innan dom bestämmer realese ... Vårat fel är det klart inte ... Dom ska se till att fixa allt innan dom släpper spelet så är det bara, och det har dom inte gjort...dåligt av dom...Hoppas bara att dom kommer fixa allt snabbt...

När bestämde dom releasen?

"Dom ska se till att fixa allt innan dom släpper spelet så är det bara"

Det är ju en press på dom, det är efter de har bestämmt releasedatumet då går igenom allt sådant. Skulle du väntat till efter sommaren för att kunna spela SA på dator? Och det kanske skulle finnas andra buggar då.

När man ska fixa en bugg så måste man ta hänsyn till de andra saker som finns med, så om jag löste ett problem med att CJ inte blev tjock fast hade fullt i fat, så måste jag sedan fixa kläderna och bilden på honom när han går upp i vikt, då kanske ett problem uppstår med grafiken just med kläderna, så måste jag fixa det, och när man är ute och går så är endel färger fel, måste fixa det osv.

Det är nästan oändligt, det måste finnas buggar på spel, annars är det inte ett spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt oss inte skylla allt på Rockstar nu!

Jag kan tänka mig att väääldigt många har utdaterade drivrutiner och dylikt...

Kan ju vara bra att testa det först, ni som inte gjort det

Dessutom hade de ju satt ett datum för releasen, jag tror nog att väldigt många hade blivit tjurigare om de släppte det senare, men med färre buggar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...