Jump to content

Death Wish


Guest Cyper
 Share

Recommended Posts

Guest Cyper

Känner någon av er till filmen ''Death Wish'' (dödens andsikte). Det är en film med Charles Bronson. (Paul Kersey som han heter i filmen). Den nyaste är ganska gamal, sedan 1992. Men jag gillar den/dom endå. :wacko:

Ni som har sett nån av Death Wish filmerna, vad tycker ni om dom/den ?

Jag tycker dom är mycket bra. Sen så är dom inte så oseriösa och overkliga, I allafall inte Death Wish 5. Älskar dom filmerna.. :wub:

Skulle villja se Death Wish 3. Men den finns inte att köpa, I allafall inte här I sverige efter som den är förbjuden här. :'( Ska jag skriva upp handlingen I den nyaste, säg till. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper

Death Wish 5

Charles Bronson är tillbaka som den hänsynslöse Paul Kersey, rollen som gjorde att hans namn kultförklarades världen över.

Rättskämpen Paul Kersey har börjar ett nytt liv där våldet inte längre är en livsnödvändighet. Tillsammans med Livia, en framgångsrik klädddesigner och hennes dotter, har livet fåt en ny mening. För ett kort ögonblick!

Maffiabossen, Tony O`Shea, Livia's tidigare man, släpper inte greppet om sin vackra och mycket rika hustru. Hans mål är att förgöra henne tillsammans med hennes imperium.O`Shea är beredd att gå hur långt som hälst.

Åter tvingas Kersey att se det hänsynslösa våldet I vitögat och möta sina fiender med det enda språk det förstår, öga för öga tand för tand...

[ De fyra tidigare Death Wish filmerna har varit stora framgångar världen över.

I Sverige har deras våldsamma framtoning orsakat

en hel den kontroverser med censuren. Death Wish III

anses än I dag för våldsam för att kunna släppas.

[inspelad 1992]

Som ni ser är den ganska gamal, men jag gillar den endå, och ska fixa 3;an.

Har ännu bara sett 5:an. Älskar då har tar en radiostyrd fotboll, och kör in den på ett område som är larmat. Larmet går och en kille kommer ut med sin pistol, när han ser bollen ''Kid's...'' Sen tar han upp den. Och då aktiverar Paul den, och säger med sin roliga humor ''Ska jag fixa ditt mjäl problem?'' Sen spränger han killen, och han börjar skrika som ett tok och faller till sist ihop.. <_<

Ett råd är att börja se Den första filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...