Jump to content

Arbete


Ronin
 Share

Recommended Posts

Jo, det är så att jag ska göra ett skolarbete om våldsamma spel. Det ska vara inriktat på Grand Theft Auto spelen.

Jag behöver eran hjälp här... skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa till.

Iallafall, länka massa olika sidor om all kritik mot våldsamma spel, helst Grand Theft Auto spelen, både ur politiska och andra synvinklar. Länka också om det där fallet i USA då han snubben sköt ner tre poliser och andra liknande fall.

Spelar ingen roll om sidorna är på svenska eller engelska, fixa bara fram massa länkar.

Tack alla Gtasajten-gossar/gossor ;)

Redigerad av SSL
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spela GTA spelen lär väl vara rätt bra? Skapa sig en egen uppfattning om hur våldsamt det är och ge en kommentar till detta. Sedan så säger du bara att källan är GTA San Andreas typ eller något. Du kan ju även jämföra de olika spelen inom kategorin våldsamhet och även jämföra GTA spelen med andra spel. Tex The Getaway och Mafia och dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det låter vettigt.

Men jag vill ha med saker som "konsekvenserna" av att spela "våldsamma spel." Om någon har läst på något ställe om det där fallet i USA som jag nämnde tidigare. Eller om någon har läst om att politiker funderar på att bojkotta GTA från spelmarknaden eller nått sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper

Om du vill ha ett väldigt våldsamt och blodigt spel, skriv om Postal2 eller Postal

Och såklart är det Rockstar som har gjort det, det har varit i rättegång det ochså.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill ha ett väldigt våldsamt och blodigt spel, skriv om Postal2 eller Postal

Och såklart är det Rockstar som har gjort det, det har varit i rättegång det ochså.

(w00t)

Hehe :P Jo jag vet det där om Postal spelen.

Det var mycket om det på nyheterna.

btw... såg du Cheaters igår? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lira några våldsamma spel själv, tänk efter hur de påverkade dig, typ humör och så medans du spelade. Vad du tyckte om spelen med mera med mera.

Därefter är det ju bevisat att det bara är personer som har psykiska/mentala skador eller vad tusan man ska kalla det som blir typ insane och går och skjuter ihjäl sjuttioelva lärare en lärarinna och tretton ungar.... ungefär. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en länk när jag sökte på lite på Google..

vet inte riktigt om det är om dom ämnena..

Här är en..

Hehe vet inte men här är lite jag såg på en sida :shifty:

*Dataspel – en sammanfattning av riskerna

Att spela våldsamma data- eller TV-spel kan uppmuntra till aggressivt beteende.

*I dataspel kan man bli mer än enbart åskådare till våld; de är utformade så att man skall känna sig som deltagare.

*För lättpåverkade personer kan spel sudda ut skillnaden mellan verklighet och fantasi.

*Precis som ett missbruk kan spelande av dataspel leda till att man försummar viktiga skyldigheter och relationer.

*Spel kan stjäla den tid som barn bör ägna åt viktigare saker, till exempel studier, umgänge med andra och meningsfulla lekar.

*Långvarigt stirrande på skärmen kan leda till överansträngning av ögonen.

Brist på motion, som kan vara ett resultat av att man spelar dataspel, kan leda till kraftig övervikt.

*Dataspel kan stjäla vår tid och våra pengar.

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...