Jump to content

Påven är död.


Kaboom
 Share

Recommended Posts

Har ingen speciell lust på att gå in på direkt förklaring varför jag ogillar påven, jag har lite annat att stå i just nu, men jag kan säga att jag inte hyser något agg gentemot Johannes Paulus II som person. Nej jag ogillar bara den katolska läran och den smuts den har dragit med sig genom de senaste århundraden, korruptionen de nedtystade skandalerna som allmänheten inte får ta del av, pedofili, massmord, rasism, kvinnofientlighet, antisemitism, ja sakerna som man lugnt kan säga inte finns dokumenterade i de heliga skrifterna, eller inte heller i din lokala nyhetstidning. Man kan absolut inte säga att Johannes Paulus var en hemsk människa, bara en man förblindad och hjärntvättad av religionen, och det är därför jag avskyr påven, inte mannen, utan bara vad ordet och dess avskyvärda handlingar, som påven och den katolska kyrkan har försökt sopa under mattan...

OK. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Läs Davincikoden. På en av Leonardo Da Vincis målningar så kan man se att en kvinna sitter bland jesu lärjungar och äter.

Vad fan vet Leonardo da vinci om jesus? Det var bara som han föreställde sig. Alla lärljungar var män han den kändaste lärljungen (kommer inte ihåg namnet) han som förådde jesus sa att alla var män.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...