Jump to content

Språket.


Webbstudio
 Share

Recommended Posts

"Vad vill du egentligen säga med den här topicen? Egentligen."

Det jag skrev.

Så det underförstådda är inte att du tror dig vara överlägsen andra genom att använda utdaterade ord, och språk som i vanliga fall bara används i lagboken och andra komplicerade skrifter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker också att man ska bevara språket, är emot nya Fader Vår, använder korrekt svenska osv., men jag måste bara säga att ditt första inlägg kändes VÄLDIGT krystat.

Du kan inte påstå att du pratar och uttrycker dig såsom du har gjort i ditt första inlägg i den här tråden...tar man och kollar på dina övriga inlägg på detta forum så är det en markant skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att alla som inte fattar svenska ska tvingas bort från gtasajten. Bryr mig inte om enstaka stavfel/missade punkter. Att med flit skriva med sämre svenska tycker jag är fel. Därför vill jag vårda det svenska språket, även på internet.

Jag accepterar folk med läs/skriv-svårigheter.

Jag vill förstå vad jag läser och därför ska ni skriva på samma sätt som jag gör. @moderatorer: Kolla folks skrivande.

Vill också tjata om följande regel: du måste vara 13+ år gammal.

Försökte översätta hans lilla text till "standard svenska på forumet". Har inte slagit upp ord så jag kanske, kanske, är ute och cyklar ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är i överensstämmelse med mig själv dags att redovisa i en omfattande form varför man ska exkommunicera alla individer som har mödosamt med det svenska kommunikationsmedlet från Gtasajten. Jag ser ingen brydsamhet med små stavfel eller en försummad punkt härstädes och därstädes.

Men att uppsåtligen utsätta oss andra för komplicerad läsning är inte ansenligt. Jag vill med ett sannerligen ansvarskänsla fortsätta att förfoga över det svenska språket, ävenledes på allmänna Internetplatser som tillexempel Gtasajten.

Min opinion vänder sig inte emot personager i kooperation med alexi.

När jag reciterar ett skriftalster förmår jag inte att anspänna mig, jag vill att det ska gå som hastigast att läsa. Detta schematiserar även att replikera det avfattade inpasset. Explicita libretton avhåller sig från (till skiljaktighet från otydliga), villfarelse.

Jag anmodar moderatorer och förvaltningskapaciteterna att disponera bättre granskning av ortografien på denna diskuterande församlingen.

Jag vill jämväl illuminera om nedanstående reglemente:

Du måste vara 13 år eller äldre.

Med vänliga hälsningar

Patrik – Stockholm

Du blev, efter dessa visa och vackert, komplicerade ord, min idol. Lär mig allt du kan ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är i överensstämmelse med mig själv dags att redovisa i en omfattande form varför man ska exkommunicera alla individer som har mödosamt med det svenska kommunikationsmedlet från Gtasajten. Jag ser ingen brydsamhet med små stavfel eller en försummad punkt härstädes och därstädes.

Men att uppsåtligen utsätta oss andra för komplicerad läsning är inte ansenligt. Jag vill med ett sannerligen ansvarskänsla fortsätta att förfoga över det svenska språket, ävenledes på allmänna Internetplatser som tillexempel Gtasajten.

Min opinion vänder sig inte emot personager i kooperation med alexi.

När jag reciterar ett skriftalster förmår jag inte att anspänna mig, jag vill att det ska gå som hastigast att läsa. Detta schematiserar även att replikera det avfattade inpasset. Explicita libretton avhåller sig från (till skiljaktighet från otydliga), villfarelse.

Jag anmodar moderatorer och förvaltningskapaciteterna att disponera bättre granskning av ortografien på denna diskuterande församlingen.

Jag vill jämväl illuminera om nedanstående reglemente:

Du måste vara 13 år eller äldre.

Med vänliga hälsningar

Patrik – Stockholm

Du är duktig på att skriva, men inte till så stor nytta. Ganska onödig kunskap, iaf om du använder det på forum mm. Vad är det för nytta att skriva på ett korrekt vis, fast att alla här har svårare att förstå?

Trots att du är så duktig har jag ett tips:

Lär dig använda skiljetecken bättre. Ser en del fel i din post där du borde ha satt ut komma. Jag ser att du inte bryr dig så mycket om "små stavfel eller en försummad punkt", men det borde du om du ska vara så korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är i överensstämmelse med mig själv dags att redovisa i en omfattande form varför man ska exkommunicera alla individer som har mödosamt med det svenska kommunikationsmedlet från Gtasajten. Jag ser ingen brydsamhet med små stavfel eller en försummad punkt härstädes och därstädes.

Men att uppsåtligen utsätta oss andra för komplicerad läsning är inte ansenligt. Jag vill med ett sannerligen ansvarskänsla fortsätta att förfoga över det svenska språket, ävenledes på allmänna Internetplatser som tillexempel Gtasajten.

Min opinion vänder sig inte emot personager i kooperation med alexi.

När jag reciterar ett skriftalster förmår jag inte att anspänna mig, jag vill att det ska gå som hastigast att läsa. Detta schematiserar även att replikera det avfattade inpasset. Explicita libretton avhåller sig från (till skiljaktighet från otydliga), villfarelse.

Jag anmodar moderatorer och förvaltningskapaciteterna att disponera bättre granskning av ortografien på denna diskuterande församlingen.

Jag vill jämväl illuminera om nedanstående reglemente:

Du måste vara 13 år eller äldre.

Med vänliga hälsningar

Patrik – Stockholm

Okej, om jag förstår dig rätt vill du att moderatorerna ska syssla med att rätta och förenkla texter som de olika medlemmarna för att det ska bli enklare för personer att läsa... För att du tycker att folk skriver slarvigt och skriver på ett sådant sätt att det "uppsåtligen utsätter oss andra för komplicerad läsning", har bara en sak att säga om ditt inlägg

IDIOTISKT!

Du baktalar dig själv! Genom att göra ett inlägg med de svåraste orden du kan hitta gör du givetvis ditt eget inlägg ONÖDIGT komplicerat... Visst en del kommer inte fatta och om jag ska vara ärlig tog det mig ett par läsningar för att förstå hela innebörden.

Genom att skriva på detta viset skärmar du av en del ifrån forumet vilket kanske är din åtanke vad vet jag? Men jag kan bara påminna dig om att de flesta på det här forumet uppfyller kraven och de som missköter sig blir avstängda...

Om man 13 år och får vara inne på det här forumet! ELLER nej förresten utom på dina trådar för att du tycker inte att dom uppfyller kraven i svenska trots att dom just börjat 7:an... fånigt!

Och för sakens skull ska jag bara upplysa eller "illuminera" (vilket egentligen inte är använt i sin rätta innebörd) att du utsätter oss genom att ha flera fel i din text som inte stämmer in eller som förvirrar ens förståelse av texten

Här är några:

Tillexempel är två ord Till exempel det är därför man har punkt mellan T och ex i t.ex.

Libretto - Är text till opera eller oprett... används inte till det syfte som du använder det till

"Jag vill med ett sannerligen ansvarskänsla"

Det här är vad du ville att moderatorerna skulle göra... Håller du fortfarande kvar vid den åsikten?

Vad jag vill säga är att alla gör slarvfel vilket komplicerar läsningen av en text! Det finns säkert massor av fel i min text men jag vill bara säga att man inte behöver fästa sig vid dem...

Slutsats

Knappast moderatorerna eller "förvaltningskapaciteterna" har lust att gå runt och leka svenskalärare och rätta allas inlägg (inklusive ditt tydligen)...

De som skriver så pass dåligt som "utsätter oss andra för komplicerad läsning" blir avstängda, hybernatade eller varnade. Om inte? Skicka ett pm till någon av moderatorerna och be dem att reda upp det felen eftersom din "ansvarskänsla" kallar så behöver vi inte den här tråden.

Och till slut den som har utsatt oss för mest komplicerad läsning och problem är du med detta inlägg. Man kan skriva modernt och förståerligt utan att försämra utvecklingen av språket

- Diezl

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, om jag förstår dig rätt vill du att moderatorerna ska syssla med att rätta och förenkla texter som de olika medlemmarna för att det ska bli enklare för personer att läsa... För att du tycker att folk skriver slarvigt och skriver på ett sådant sätt att det "uppsåtligen utsätter oss andra för komplicerad läsning", har bara en sak att säga om ditt inlägg

IDIOTISKT!

Du baktalar dig själv! Genom att göra ett inlägg med de svåraste orden du kan hitta gör du givetvis ditt eget inlägg ONÖDIGT komplicerat... Visst en del kommer inte fatta och om jag ska vara ärlig tog det mig ett par läsningar för att förstå hela innebörden.

Genom att skriva på detta viset skärmar du av en del ifrån forumet vilket kanske är din åtanke vad vet jag? Men jag kan bara påminna dig om att de flesta på det här forumet uppfyller kraven och de som missköter sig blir avstängda...

Om man 13 år och får vara inne på det här forumet! ELLER nej förresten utom på dina trådar för att du tycker inte att dom uppfyller kraven i svenska trotts att dom just börjat 7:an... fånigt!

Och för sakens skull ska jag bara upplysa eller "illuminera" (vilket egentligen inte är använt i sin rätta innebörd) att du utsätter oss genom att ha flera fel i din text som inte stämmer in eller som förvirrar ens förståelse av texten

Här är några:

Tillexempel är två ord Till exempel det är därför man har punkt mellan T och ex i t.ex.

Libretto - Är text till opera eller oprett... används inte till det syfte som du använder det till

"Jag vill med ett sannerligen ansvarskänsla"

Det här är vad du ville att moderatorerna skulle göra... Håller du fortfarande kvar vid den åsikten?

Vad jag vill säga är att alla gör slarvfel vilket komplicerar läsningen av en text! Det finns säkert massor av fel i min text men jag vill bara säga att man inte behöver fästa sig vid dem...

Slutsats

Knappast moderatorerna eller "förvaltningskapaciteterna" har lust att gå runt och leka svenskalärare och rätta allas inlägg (inklusive ditt tydligen)...

De som skriver så pass dåligt som "utsätter oss andra för komplicerad läsning" blir avstängda, hybernatade eller varnade. Om inte? Skicka ett pm till någon av moderatorerna och be dem att reda upp det felen eftersom din "ansvarskänsla" kallar så behöver vi inte den här tråden.

Och till slut den som har utsatt oss för mest komplicerad läsning och problem är du med detta inlägg. Man kan skriva modernt och förståerligt utan att försämra utvecklingen av språket

- Diezl

Håller med till 100%!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Webbstudio, jag försöker låta bli att hata personer, men vissa är bara så uppblåsta och rentav korkade så man inte kan låta bli. Vad vill du säga? "Jag kan många svåra ord, och se så bra jag kan placera dem på rätt ställen i min text"? Som sagt, du kan ju inte ha ett särskilt roligt liv om du måste hävda dig på en internetsida. Som en vis man en gång sade, "antagligen blir du statsminister eller hallick".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller väl med om att det är lite jobbigt när folk skriver d istället för det och e istället för är och så vidare...

men inte behöver man använda de svåraste orden man kan för att göra en topic där man frågar hur man fixar polygonerna på en bil i Zmodeler. ingen skulle fatta och ingen skulle kunna hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt...

Kolla hans tidigare posts, då använder han inte alls samma språk.

T.ex:

"Fan vad lol!"

"Jaha, vad gillar du för musik då?

( Jag lever för West side )

Hatar musik som rock. Det är farligt, titta på min hårdrockare till "kompis" wacko.gif

Dö! dry.gif

Nåja happy.gif"

"Ehm, 2Pac är bäst! Vad annars?

Sen håller jag på West side! happy.gif

East side är ju något mellan sämst och sämst! dry.gif excl.gif

EDIT: Måste också säga att jag hatar Nelly så djävla hårt! excl.gif"

"Jag har aldrig sagt att det är coolt.

Däremot tycker jag att han är cool som kan utrycka sig så kraftfullt/maktfullt.

Det handlar inte om att han säger fuck 100 gånger utan om han åsikter, hans känslor i musiken.

Ehm, vem säger att det inte finns någon "west side VS east side"?

Du? laugh.gif

Haha! pinch.gif"

-----

Har jag missat något, för är det här verkligen samma person?...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ja ska vara ärlig förstår jag mer när någon stavar fel och skiver e istellt för är och sånt en ditt "språk" ;)

Bra sagt Colorado, wörd.

Stava rätt ska man sträva efter men att använda byråkratiska ord och fraser när språket har utvecklat fram mycket bättre lösningar är bara löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...