Jump to content

3D modellering


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

Behöver något program i vilket man kan skapa egna 3D object och spara dom som antingen .3ds, eller .X. Varför behöver jag detta? Helt enkelt för att ha lite eget material till mina spel.

Det eventuella program jag letar efter bör helst vara gratis, eller mycket mycket billigt. Orkar inte punga ut mer pengar nu. AC3D har jag testat, och det är bra. Men gratis versionen får man bara ha i vå veckor, sedan kan man inte spara filerna, och man kan heller inte lura datorn till att installera det igen. Den sparar någon fil som håller reda på dagarna sedan man installerade det.

Så, någon käck person som känner till ett bra program? :rolleyes:

(Ja, jag har googlat... Mycket)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Inte svaret på frågan men om AC3D är bra så kan du ju ladda ner det olagligt (warez)...

Hittar det inte nånstans...

*EDIT*

Kollade på din länk, Patrik, och fann TrueSpace som av någon anledning hade sjunkit i pros, förr $595, nu gratis. Stackars mig som är en modemmänniska - det tar 20 MB... Suck... Men, den ska laddas ner, kosta vad det kosta vill :rolleyes:

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter ju liite väl avancerat :unsure:

3DSMax är inte alltför avancerat, nog är det väl svårt, men de flesta 3Dprogram som du har någon nytta av alls är rätt svåra.

Du bör nog rikta in dig på ett lite mer känt program som t.ex. då 3DSMax, Maya eller dylikt ifall du vill göra filmer eller modeller till spel.

I och för sig finns det ju då konverteringsverktyg till de mindre kända programmen som t.ex. Cinema4D etc som går att ladda hem, vissa gratis vissa för pengar förstås men det kan vara jäkligt krångligt och jobbigt att hitta dem, dessutom har vissa 3DProgram ingen renderingsfunktion. (Trott eller ej <_< )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3DSMax är inte alltför avancerat, nog är det väl svårt, men de flesta 3Dprogram som du har någon nytta av alls är rätt svåra.

Du bör nog rikta in dig på ett lite mer känt program som t.ex. då 3DSMax, Maya eller dylikt ifall du vill göra filmer eller modeller till spel.

I och för sig finns det ju då konverteringsverktyg till de mindre kända programmen som t.ex. Cinema4D etc som går att ladda hem, vissa gratis vissa för pengar förstås men det kan vara jäkligt krångligt och jobbigt att hitta dem, dessutom har vissa 3DProgram ingen renderingsfunktion. (Trott eller ej B) )

Jag är ju inte direkt superbegåvad när det gäller att skapa 3d modeller. Vad jag letar efter nu är ett rimpelt program som bara täcker grunderna. Hur det blir i framtiden vet jag ej, men det är bra att veta att 3DSmax är så bra som det sägs :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ju inte direkt superbegåvad när det gäller att skapa 3d modeller. Vad jag letar efter nu är ett rimpelt program som bara täcker grunderna. Hur det blir i framtiden vet jag ej, men det är bra att veta att 3DSmax är så bra som det sägs :shifty:

www.3dlinks.com <-- där finns i varje fall guider till rätt så många 3dprogram. :shifty: Som du kan kika till sen när du skaffat dig ett. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...