Jump to content

Darkjak's island


darkjak
 Share

Recommended Posts

Ska påbörja en mod nu, men jag är en noob, så jag behöver hjälp. :P

Vad som ska göras:

De små träkåkarna mitt ute i havet öster om Vice Port ska byggas om så att det blir små öar kring dom, plus att dom ska få omgjort utseende, med heltäckande väggar o tavlor på väggarna... B)

Spawnpoints för båtar, helikoptrar och flygplan ska byggas på och vid öarna. B)

Palmer och andra dekorativa objekt ska läggas in på öarna. :wub:

Bro mellan öarna. :rolleyes:

Paths för att folk ska gå omkring där (helst så att det bara blir lättklädda damer) :">

Ev. grusvägar på stränderna med bilar som kör på dom.

Så här är min första fråga: hur får jag in kåkarna i Zmodeler? ;) Sen tror jag jag kan ta i stort sett resten...

Och hur tar man bilder i VC? Tror att det var alt+print screen, men sen minns jag inte i vilken mapp man skulle hämta bilden... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att få in kåkarna i Zmodeler:

1. Ta reda på vad de heter i gta3.img

2. Exportera filerna.

3. Importera in dem i zmodeler!

Klart!

Tack för hjälpen.

Har försökt extrahera ett antal objektfiler, och sen importera till Zmodeller, men jag får felmeddelanden hela tiden då jag gör det. Hur undviker man det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du bockat av skrivskyddet?

Javisst!

Har lagt in en hel massa moddade bilar!

Direkt då jag laddar in banan i Zmod står det att Zmod har stött på ett problem och måste avslutas...

Kan ingen va snäll o hitta filen o ladda upp den här? Vore tacksam...

Jag tänker tamejfan färdigställa den här moden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Javisst!

Har lagt in en hel massa moddade bilar!

Direkt då jag laddar in banan i Zmod står det att Zmod har stött på ett problem och måste avslutas...

Kan ingen va snäll o hitta filen o ladda upp den här? Vore tacksam...

Jag tänker tamejfan färdigställa den här moden!

Den här modden gillar jag <_<

Du kanske bara ska testa att installera om Z Modeler och ta senaste versionen och så!

Går det att använda Z Modeler överhuvudtaget eller är det bara när du försöker föra in banan och objekt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här modden gillar jag ;)

Du kanske bara ska testa att installera om Z Modeler och ta senaste versionen och så!

Går det att använda Z Modeler överhuvudtaget eller är det bara när du försöker föra in banan och objekt?

Det funkar klockrent annars.

Det är bara då jag för in just dom där satfilerna som det cepar sig!

Kan ingen säga ett filnamn på en byggnad? Vilken som helst? Så att man kan kolla om det inte bara är ajg som laddar in konstiga filer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Det funkar klockrent annars.

Det är bara då jag för in just dom där satfilerna som det cepar sig!

Kan ingen säga ett filnamn på en byggnad? Vilken som helst? Så att man kan kolla om det inte bara är ajg som laddar in konstiga filer...

Jag har Z Modeler 1.07 tror jag det är!

Jag testade att lägga in två olika fordon i Z Modeler men det blir samma sak för mig med?

Jag testade med Faggio och Blista Compact, men så står det bara att det måste avslutas ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har Z Modeler 1.07 tror jag det är!

Jag testade att lägga in två olika fordon i Z Modeler men det blir samma sak för mig med?

Jag testade med Faggio och Blista Compact, men så står det bara att det måste avslutas ;)

OK, om det är på det viset: jag vill veta EXAKT hur alla med vana av att bygga områden i GTA bär sig åt. Från extraheringsmetod, till filnamnsbyten, inställningar i Zmod och återinföring i GTA.

Vore tacksam för svar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...