Jump to content

New Car!


Guest Kurby
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Guest Kurby
Guide:

1. Markera de två polygonerna som ska sättas ihop.

2. Tryck på "SEL" (eller mellanslag).

3. Create->objects->uniteselect.

4. Klart!

Det fungerar ändå inte!

Jag gjorde:

Först markerade jag de två stycken jag ville sätta ihop med först "select" ----> "Quadr" sedan markerade jag SEL sedan när jag tryckte på create -----> objects ----> unite select så händer ingenting! Och om jag tryckte bara nånstans på blueprinten så försvann en utav de markerade polysarna!

Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska skapa andra halvan o ta mirror o allt på den som Urkas sa, sen ska man markera båda halvorna o sen ra Create>Objekts>UniteSelect o klicka på bilen, då kommer en ruta upp som du ska trycka ok på sen är båda halvorna ett objekt o då tar du Select>Quadr(eller Single) och ser till att "SEL" och "MUL" knapparna är intryckta(UniteSelect ska fortfarande vara på!) !

Sen markerar du dom faces som du ska sätta ihop o klickar och vipps så fastnade dom ihop gör nu så med resten av dom som ska sitta ihop !

Förstår du ? :ph34r:

Hade brottom, men hoppas det hjälpte ! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Man ska skapa andra halvan o ta mirror o allt på den som Urkas sa, sen ska man markera båda halvorna o sen ra Create>Objekts>UniteSelect o klicka på bilen, då kommer en ruta upp som du ska trycka ok på sen är båda halvorna ett objekt o då tar du Select>Quadr(eller Single) och ser till att "SEL" och "MUL" knapparna är intryckta(UniteSelect ska fortfarande vara på!) !

Sen markerar du dom faces som du ska sätta ihop o klickar och vipps så fastnade dom ihop gör nu så med resten av dom som ska sitta ihop !

Förstår du ? ;)

Hade brottom, men hoppas det hjälpte ! ;)

sen ska man markera båda halvorna o sen ra Create>Objekts>UniteSelect o klicka på bilen, då kommer en ruta upp som du ska trycka ok på sen är båda halvorna ett objekt
Jag testade det men inget händer efter man tryckt i OK i rutan som kommer fram :ph34r:

sen ska man markera båda halvorna

Jag kanske gjorde något fel där! Hur ska man markera båda halvorna? Med vilket verktyg?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kanske gjorde något fel där! Hur ska man markera båda halvorna? Med vilket verktyg?

Du kan ta Select>all så markeras båda halvorna o då behöver du bara klicka nånstans så kommer rutan upp...

Sen då du tryck ok så är båda ett objekt !

Dom sitter inte ihop men dom är ett objekt o ifall du lyckats göra detta så fortsätter du med det andra jag skrev i förra posten ! B)

Men om du inte lyckas så kan jag hjälpa dig via msn ! B)

Jaja, GL HF ! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Undrar en sak... Där i Zmodeler... Går det att dra egna streck?

Asså typ bara dra ett tunt streck... För jag hittar bara där man kan göra rektanglar, cirklar, koner, m.m... :/

Jag tror inte det går, men även om det skulle gått så vad ska du med ett streck till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Men asså tänkte göra en bil.. Blir lite svårt med bara rektanglar, cirklar m.m. ;)

Men välj att göra faces och sedan strip så blir det trianglar, så håller du bara på så!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte nybörjar språk ;)

men visst du har rätt..

men alla bilar som finns till gta (som ja vet) är gjorde av trekanter :P

trekanter = Faces?

vart det rätt?:">

Faces kan också vara fyrkanter eller femkanter eller åtta kanter osv. Men en polygon är alltid trekantig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Tack för hjälpen, en sak till bara.. Hur vet man att den blir lagom stor och inte typ stor som ett hus? ;)

Och til dig Mr. Bilskapare, skitfin bil.. Omöjlig jag kan göra en sån :lol:

Det vet jag ärligt talat inte :P

Detta är första bilen jag gör. Hur vet man egentligen hur stor bilen är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...