Jump to content

Resident Evil 4...


Crusader
 Share

Recommended Posts

...Släpptes som bekant i fredags och jag fick mitt igår och jag måste säga att det är verkligen allt vad jag hoppats på. Och mer. Fast i en spansk by som ligger kvar på början av 1900 talet med en massa galna spanska hillbillys efter dig.

Gillar att de vågar ha sånt grovt språl i spelet eftersom det är på spanska. T ex så säger den första Villager man möter (Han med yxan) "-What the f**k are you doing here?! Get out bastard!" En annan säger "I f**k you"

Det är kul att det finns en massa gömda mellansekvänder att se med om man gör på det sättet som speltillverkarna hade tänkt sig.

Men introt var inget vidare. Resident Evil har, som många andra spelserier, nu lämnat filmsekvenser bakom sig och det saknar jag. Kommer säkert sakna det i slutet också. Ett slut utan filmsekvens känns ofta tomt tycker jag.

Bilen bar gräsligt animerad. Men utöver det så var spelet underbart.

Plus att man får spela Ada Wong, Hunk och Albert Wesker i ett eftra spel efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaaaa!! Ska köpa det helt klart :wub: Fast de får ju bli när man har råd :rolleyes:

Heh, jag hade inte råd men köpte det ändå. B)

Mycket bra spel om det inte var för den dåliga kamravinklen och att Leon skymmer 3:e del av skärmen. Det är en mardröm att försöka hitta nåt ibland eller se fienderna och fällorna på grund av det. Och man får ont i ögonen.

Men annars är det verkligen jätte kul och man träffar på gammla bekanta i spelet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, jag hade inte råd men köpte det ändå. :wub:

Mycket bra spel om det inte var för den dåliga kamravinklen och att Leon skymmer 3:e del av skärmen. Det är en mardröm att försöka hitta nåt ibland eller se fienderna och fällorna på grund av det. Och man får ont i ögonen.

Men annars är det verkligen jätte kul och man träffar på gammla bekanta i spelet. :wub:

Okej hur då? -_- Tycker typ man skulle få gå runt med en motorsåg eller något slagträ eller något sånt i början eller får man det kanske? ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej hur då? ;) Tycker typ man skulle få gå runt med en motorsåg eller något slagträ eller något sånt i början eller får man det kanske? (w00t)

Om du menar hur jag hade råd att köpa det, så lånade jag pengar av morsan. :ermm:

Nej, snarare så springer man från en motersågs galning som, om han kommer för nära, sågar av huvudet på Leon. Är rätt grymt, Leon såtter upp armarna för att skydda sig och man ser motersågen såga sig genom armarna och blodet skvätter.

Motersågs killen är svår att döda för han springer mot en och det tar minst 4 skott av en ShotGun att döda honom. :P

Man använder bara skjutvapen i spelet (Vad jag vet) eftersom fienderna är lite svåra och många att använda tillhyggen på. Men man har en trogen kniv som är bra att skära halsen av fiendena. Speciellt om man skjuter dem i knät först. :P

Det finns gott om fiender (Horder är rätta ordet) gott om amo så det är bara att skjuta. :P

En annan cool grej är alla gömda mellansekvenser som finns lite här och där. Och endel är viktiga. Men de är lätta att missa.

T ex finns det ett rum som när man går ut ur det så inträffar en scen. Sen ska man gå vidare men om man istället går in i rummet igen så inträffar en ny scen som är cool och viktig.

Likadant på ett annat ställe där man kan anfalla fienderna och döda dem men om man smyger förbi dem och går in i ett speciellt hus så kommer en mellansekvens och man får dessutom en chans att slåss mot motersågs galningen och han är värd 10000.

Måste säga att de där Spanska Hillbillys är svåra att komma undan för. De springer efter Leon, klättrar upp på tak, slår in dörrar och fönster och verkar ha ett oändligt antal stegar. Men det är också den sortens fiender man aldrig tröttnar på. Är alltid lika kul. RE4 är verkligen ett spel man kan spela om direkt man klarat det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har några frågor...

1 Går man runt på 1 bana i taget eller är det en enda jättestor värld som man kan gå vart man vill på?

2 Hur lång tid tar det ungefär att klara...? (till er som klarat spelet)

3 Är det mycket variation? (ser inte ut så på Screen Shootarna)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...