Jump to content

Felsäkert läge?


Bubbli
 Share

Recommended Posts

Bilden fryser och ljudet spelar om och om och om igen :unsure: SATANS irriterande. Men det har hänt att det har låst sej när jag inte spelat... Men då har jag gjort nåt annat som rippat en skiva (som jag(pappa) köpt) och spelat det där internet spelet som nån hittade här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ska damsuga fläktarna se till att dom INTE är inkopplade då. För är dom det så får damsugaren fläktarna att snurra vilket gör att dom kan generera ström som går in i moderkortet och pajjar det helt enkelt.

Men iaf, jag tycker det låter som värme är den troligaste anledningen. Speciellt iom att datorn är ganska gammal.

Tanka inte dom senaste drivisarna till grafikkortet heller. Tanka den här versionen. Den är såvitt jag vet en av dom bästa för GF3.

Sen tycker jag att det är aningen overkill att be han kopiera ALLT från dxdiag. Räcker med att ta System Information och Display Devices enligt mig. :\

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prestanda skillnaden mellan olika drivrutiner är inte alls stor. Hade 44.03, installerade omega 44.03 och nu dhzeropoint versionen av senaste (tweakade för bild).. har precis samma fps (testat i olika spel.).. grafik bättre i farcry.

Så kör med senaste på allt.. samma sak gäller moderkortet. Där rekommenderar de äldre.. jag fick 5fps på att installera senaste över de äldre! 5fps är mycket, från 40 till 45 ^_^

Anledning till att jag bad honom kopiera allt är för att se ifall något var fel - eller att någon annan kunde se något :ermm: . Dessutom kom jag på att vi kanske borde be honom installera nya drivisar för ljudkortet - för att ha drivrutiner utanför problemet.

SB live? Soundblaster? Jag tycker bara det är skumt att han inte får bluescreen :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du ge mig det? -_-

Öhm, jag tror inte det är värmen... För det hängde sej 3 gånger inom loppet av 5 minuter... En gång när jag spelade sen en gång när det laddade sedan en gång när jag spelade. Sen så hängde det säj en gång när jag STARTADE datorn... :'( :D-_- .

Jag börjar bli ledsen :'( ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första gången det hängde sej var när jag spelade Jedi Academy (som jag hade spelat en gång förut HELT utan problem). Och innan det har det också funkat bra... Jag har tagit bort allt som har med det att göra. Jag vet varken vad BIOS eller överklockning är... Så det kan hända -_- .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att den inte ska försvinna till landet på sidan två så drar jag upp den igen...

Så jag ställer ännu en fråga (svara på denna och posten över): Kan man använda datorn med chassit borttaget?

Ja, gör jag hela tiden.. min dator tror jag är för varm.. kollade i bios.. utan att ha spelat var min cpu på 62 grader C.. är det för mycket?

Formatering skulle troligen hjälpa. Men det är ju inte något man känner för att göra ofta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, gör jag hela tiden.. min dator tror jag är för varm.. kollade i bios.. utan att ha spelat var min cpu på 62 grader C.. är det för mycket?

Formatering skulle troligen hjälpa. Men det är ju inte något man känner för att göra ofta ;)

Jepp... det är för mycket. Den kommer stiga i temperatur när du spelar, och på AMD går den sönder vid 70-80 grader har jag för mig, ungefär samma med intel har jag för mig,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Okej, det är lugnt... Men så om jag fattade det rätt så kan jag använda datorn riskfritt utan chassit...

Detta kanske inte är världens bästa ide men kan du inte prova att ta bort chassit köpa en fläkt (inte till datorn utan en vanlig) och ställa vid den?

Ska fråga om jag får ta bort chassit :"> .

MEGA EDIT: Jag har nog det varmaste rummet på denna jord så jag öppnade fönstret... Det kanske hjälper... Om det beror på att det är för varmt.

Redigerad av Mr. M
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...