Jump to content

Videokamera


Foo
 Share

Recommended Posts

Ja kan ni rekomendera en inte allt för dyr DV kamera med bra bildkavalitet och bra zoom?, Den får gärna var ganska liten och lätt att springa med i handen ;)

Helst ska den inte kosta mer än 4000 och gå att köpa i "Vanlig" butik...

DENNA TILL EXEMPEL e den bra??? (själv kan jag inte alltför mycket om sånt)

JAg ska mäst använda den till Att filma när jag och mina kompisar åker pulka ner för jättebranta backar och gör magplask och sånt... Så det är ju mest till Amatörfilmning och då behövs det vär inte så jättebra kvalitet... eller?

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja kan ni rekomendera en inte allt för dyr DV kamera med bra bildkavalitet och bra zoom?, Tack!

Helst ska den inte kosta mer än 4000 och gå att köpa i "Vanlig" butik...

4000 är inte så bra, du får nog spara mera, man får för det mesta bara skitkameror för 4000. Men nån kamera finns det nog, med sämre kvalitet.

Edit : Vi har en perfekt, liten och assbra kamera, men den är dock dyyr.

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samma fråga men jag tänker göra en riktig film (allvar) min kompis har redan en kamera sen har vi fett bra skådisar (mer kompisar lol?)

men iaf to the point så behöver jag en bra film kamera men det viktigaste är nog att micken i den är bra eller så kan man köpa till eller nått för det är skit viktigt

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samma fråga men jag tänker göra en riktig film (allvar) min kompis har redan en kamera sen har vi fett bra skådisar (mer kompisar lol?)

men iaf to the point så behöver jag en bra film kamera men det viktigaste är nog att micken i den är bra eller så kan man köpa till eller nått för det är skit viktigt

tack på förhand

Ta reda på vad din polare har för kamera, och nästan alla kameror har mick så du behöver inte oroa dig. Vad ska ni göra för sorts film?

Jag och ett par kompisar håller på att göra en parodi på Sagan om Ringen, vi har spelat in vinterscenerna nu när snön är här, fast det var förra månaden, då det var mer snö.

Kommer bli skitbra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jackass the movie wannabe film om du fattar. och jag vet att alla har mick nästan men jag behöver en BRA mick för alla jag har testat e skit på mer än en meters avstånd oavsett hur högt man talar (skriker)

Hehe

För det första så behöver man nog inga "fett bra skådisar" när man gör Jackass, mer "fett slagtåliga skådisar", sen om kameran fångar upp ljud på högst en meter så är det skräp. Spara ihop till en ny, bra för 10.000 ungefär. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...