Jump to content

Negativt-Positivt


Sikorka
 Share

Recommended Posts

Ja, måste ju lägga in mina åsikter då jag har båda två, och spenderat lika mycket tid på båda, vilket vissa inte har gjort!

Playstation 2

+ utseendet

+ spelen

+ kontrollerna

+ går att köpa "skins" som man kan sätta på!

- går VÄLDIGT lätt sönder!

- skev släde

- första versionen låter mycket! andra versionen är tystare, men är ÄNNU skevare!

- segt nätverk

Xbox

+ Utseendet

+ styrkan

+ grafikkortet

+ går att ladda ner spel, vilket är positivt enligt snåla svin som mig själv!

+ går att spara sin favoritmusik i det inbyggda minneskortet.

+ inbyggt minneskort

+ bra ljud

- stor

- man måste köpa till en sak för att kolla på dvd. Men då man får med en fjärrkontroll för samma pris som en fjärrkontroll kostar till ps2(ett måste!) så är det ett svagt minus

- xbox live kostar pengar varje månad(om man inte köper ett helt år på en gång, förstås.)

sammanfattning: Ps2 är smidigare, men mycket skevare, går lätt sönder. Xboxet är mycket starkare och har fler finesser, men är för stor.

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej! Inte om det är ett "Massivt multiplayer spel" Som Everquest online ohc Finalfantasy online spel

Så "vanliga" spel, såsom Killzone, Need för speed etc (som går att spela online) är gratis att spela online? Om man har nätverksadapter alltså...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju klart positivt.. jag har hört att det ska vara en massa jobbiga registreringsgrejor innan man kan lira online, hur är det med det?...

Jag fixade det för 2 år sen,då var jag 12 år gammal, Jag klarade det ganska bra, Det är inte svårare an att registrera sig på lunarstorm...(Urk) men det svåra för mig var att jag inte visste hur man satte i Internet-kabeln i D-linken,,, :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Playstation 2

+ Gillar utseende både på konsoll och på dosor.

+ Många titlar att välja på där inkluderat några av dom bästa: MGS, GTA och Hitman

+ Innbygd dvd

- Litet minne på minneskortet

- Fläkten kan leda en till vansinne ibland

- Grafikortet har till viss del föråldrats. Själv tycker jag att grafiken är ganska okej men det skulle vara trevlig med Xbox-prestanda på grafiken.

Xbox

+ Många bra titlar men inte dom som tilltarar mig mest. Nästan all spel som finns till Xbox finns ju även till ps2. Tråkigt bara att spel Fable och Halo2 inte släpps till ps2

+ Större utbud på onlineartiklar

+ Innbyggt minneskort och dvd

+ Grafiken

- Utseendet ser förjävligt ut

- Klumpiga dosor

Min personliga favorit är ps2.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fixade det för 2 år sen,då var jag 12 år gammal, Jag klarade det ganska bra, Det är inte svårare an att registrera sig på lunarstorm...(Urk) men det svåra för mig var att jag inte visste hur man satte i Internet-kabeln i D-linken,,, :">

För mig var det en jävla massa skit med Central Station.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fixade det för 2 år sen,då var jag 12 år gammal, Jag klarade det ganska bra, Det är inte svårare an att registrera sig på lunarstorm...(Urk) men det svåra för mig var att jag inte visste hur man satte i Internet-kabeln i D-linken,,, :">

Tjockt! Vilka onlinespel bör man skaffa då? Billiga, och var hittar man nätverksadapter billigast?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...