Jump to content

Program för att titta hur hög temp?


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Finns det nåt enklare än samurise, för de4t e lite onödigt att insta det och fixa script bara för att kolla temp?..

jag prövade samurize förut men hittade inga roliga scripts och jag förstod inte allt så bra så jag skippade det..

men som sagt, finns det enklare?

(jag hade ett som följde med moderkortet förut, men det försvann :S )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet om det finns något program som kan titta hur hög temperatur det är inuti datorn? Kör bara med en fläkt just nu och är lite rädd att cpu'n ska krevera och sprängas och splittras och gå i kras och sedan sluta fungera... ehm... typ.  :)

Lol... Om datorn blir ungefär hälften (eller mindre, kommer inte ihåg) så varm som det behövs för att det du sa ska inträffa, stängs den av automatiskt. Dessutom: bara en fläkt? Det är väl bara datorer med flera processorer som behöver flera fläktar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aida32, som inte utvecklas längre, brukar jag använda för att kolla tempen i burken. Numera heter programmet Everest och finns att ladda hem här.

Xogede: De flesta datorer har mer än en fläkt för även nätagg, grafikkort, chassi m.m måste kylas. Själv har jag sammanlagt 9 fläktar i min nya burk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...