Jump to content

NHL problem


Maxz
 Share

Recommended Posts

Jag har ett problem när jag ska spela NHL 2005, när man ska spela så rör sig gubbarna i slowmotion även om man kör med lägsta grafikinställningarna. Har detta problem även på NHL 2000. Min dator klarar systemkraven och jag kan tex spela Call Of Duty med höga inställningar utan lagg. Så det verkar som datorn inte gillar NHL. På min förra dator fungerade NHL prima så det är inget fel på själva spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett problem när jag ska spela NHL 2005, när man ska spela så rör sig gubbarna i slowmotion även om man kör med lägsta grafikinställningarna. Har detta problem även på NHL 2000. Min dator klarar systemkraven och jag kan tex spela Call Of Duty med höga inställningar utan lagg. Så det verkar som datorn inte gillar NHL. På min förra dator fungerade NHL prima så det är inget fel på själva spelet.

Gå in inställningar o sätt så spelarna åker så snabbt de går då?

tyckte oxo de gick segt i början... så ändra bara spelinställningarna (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Ok jag får väl pröva men tyckte det gick snabbt på min gamal dator även fast jag inte hade ändrat något!

Förresten så är inte bara själva skridskoåkningen seg utan även när man tekar, spelaren rör ju klubban så segt så man skulle kunna tro att det är en gammal kärring som tekar (w00t)

EDIT: Prövade och spela med snabbaste spelhastighet o snabbast acceleration osv men det blev bara lite bättre. Jag tycker också att mellansekvenserna typ när man har gjort ett mål känns lite laggiga och flyter inte på nå bra.

Jag har en AMD 64 3500+, 1 gb ram, Geforce 6800 GT, så systemkraven är det inga problem att nå. Kanske NHl strular ihop sig med AMD eller 6800GT kortet? Någon som har NHL 2005 och har ungefär samma hårdvara som har stött på detta problem?

Redigerad av Maxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag har inte updaterat spelet. Jag tänkte ladda ner ett nocd crack (är det olagligt?) Men då fick jag hur många trojaner som helst :P!

Tror inte att det är någe fel på skivan ser bara en liten repa på den.

Beror på om skaparna till spelet angett att modifikation av deras .exe fil är olaglig (= nocd-crack olagligt) vilket dom flesta skaparna gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...