Jump to content

Kingdom Hearts


Foo
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Är spelet svårt?

Man måste tycka om att slåss. Har en systerdotter (Hon är 15) som kånade mitt och jag får hjälpa henne helatiden.

Men endel bossar har tillochmed jag problem med och jag brukar lägga ner en massa tid på spelen jag spelar.

1 Tog mig 96 timmar att klara men som jag sa innan, jag tar min tid. Vanligt vis går det nog på 30-50 timmar skulle jag tro.

2 Ja. 10 tror jag det är. Plus att man återvänder ett antal gånger.

3 Jepp. Och uppgradera ens vapen.

4 Ja. Mycket av spelet går ut på det.

5 Oja. Man kan spela om det gång på gång.

Jag är en stor KH fan så jag ville höra om ni skaffat spelet och vad ni tyckte. Annars så har jag också svarat på frågorna. :P

Sen i höst kommer Kingdom Hearts 2 och då blir det spelande. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo min fråga va faktiskt seriös :lol:

o va e ett RPG spel då???

o va går kingdom hearts ut på? vad gör man???

RPG står för role playing game

Kingdom Hearts är ett spel som blandar disneykaraktärer med ffkaraktärer. Kan inte storyn så bra. Tror det går ut på att slå ut alla heartless ifrån disney-världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kingdom Hearts är ett Hack n'Slash rollspel om en pojke vid namn Sora som förlorar sin värld och sina vänner när Heartless anfaller hans värld.

Heartless livnär sig på folks hjärtan.

Han träffar Donald (Kalle Anka) och Goofy (Långben) som letar efter deras kung Mickey (Musse Pigg) och tillsammans så ger de sig ut till olika Disney världar och andra (T ex Halloween Town som är från Nightmare before Chrismas) för att rädda dem från the Heartless och hitta kung Mickey och Soras vänner Riku och Kairi. På sin resa träffar de en massa Disney karaktärer från Disney filmerna och även en massa Final Fantasy karaktärer som Cloud, Sephiroth, Squall mm.

Sora är också den utvalda att bära på universums mältigaste vapen, the Keyblade. Det är ett gigantisk svärd som ser ut som en nyckel och har förmågan att besegra the Heartless och stänga dem ute från världarna.

Typ. :rolleyes:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ger ju ett bra intryck...

Oj då där kommer Långben springande och kolla Kalle Anka står och vattnar blommorna ;)

Snarare där kommer Långben och slår undan en anfallande fiende och där skjuter Kalle eld mot en svävande fiende.

Det är han som gjorde karaktärerna till FFVII, FVIII, FFX och FFXII som har gjort spelet. Han hade alltid drömt om att göra ett Disney RPG för vuxnare publik.

Det är ett Square spel, inte Disney.

Storyn är väldigt djup och mörk. (Och den blir mycket mörkare i 2:an) Och det är inget gulligt att fienderna sätter sig på marken och det blir stjärnor runt huvudena på dem när man besegrar dem utan de blir dödade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...