Jump to content

Låsa dörr


P-C
 Share

Recommended Posts

Ja, asså om man har en dörr till sitt rum som inte har nåt lås... finns det nåt sätt att göra så att dörren inte går att öppna från utsidan..

för jag skulle gärna vilja få ha det lite ostört ibland :P

tack för svar! ;)

PS. Dörren öppnas innåt

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ta bort handtaget från utsidan. Ha det löst så du kan ta med det när du går in.

off-topic:

Jag var med en kompis då vi var ungefär 9 år. Vi hade sett på en film då de pillade ut nyckeln som satt låst i dörren. Det hade ett papper under och kunde på det viset fiska in nyckeln under dörren. Ett rum i vårat hus hade en dörr utan tröskel, så vi testade. Inte så smart dock... Nyckeln flög iväg alldeles för långt och vi kunde inte nå den på något vis. Så vi fick sitta där i tre timmar. Allt som fanns i rummet var i stort sett bara en säng. Låter kanske inte så jobbigt, men för otåliga 9 åringar är det det. Tänkte faktiskt på att hoppa genom fönstret, 4.5 meter...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så rullar den iväg :P

Eller inte :wub:. Eller det beror på vad det är för boll ^_^ Man måste typ ha en boll som kan fastna under dörren eller nått. Jobbigt att förklara.

Om inte det gick att ställa en stol så att handtaget inte går att dra ner ställ en soffa eller nått stort du har i rummet för att blockera dörren ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Carolus the nånting: förklara

Jag var 11 år. Skitförbannad på mina föräldrar, skulle låsa dörren men det funka ju inte för jag inte hade någon nyckel . Jag skulle byta ut hela låste med ett hänglås jag fått av morfar. Men jag hade ju ingen borr och jag tänkte ju inte hämta det eftersom jag var förbannad. Börja sprätta i mitt sprängskåp, byggde ihop en redig svartkruts sats. Det här var ju på den tiden man kunde få tag i rent krut i affärerna. :P Tömde en gammal burk och börja fylla med krut, tejpa fast bomben på dörr låset. Tände och sprang till sängen. BOOOM! 2 galna föräldrar och en helt förstörd dörr med ett hål där ett deformat lås engång settat, plus att brandlarmena i lägenheten gick. Hahhahahaha, vad fick man allt ifrån? Hämtade inspiration från sådana där bomber dom spränger lås med i polisfilmer. ;)

Btw: om du gör sådan där hänglås grej som jag gjorde. Borra en hasp med några små skruva och stäng vanligt fast du sätter fast med ett hänglås, gör det högstupp och längstner på dörren så kan inte ens swat ta sig in :wub: Fast för gudsskull, försök inte spränga bort det vanliga låset ^_^

Redigerad av Carolus XII rex suenica
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försökte med fotboll, basketboll, rugbyboll och golfboll

funkar inte ! :'(

Gör såhär - sätt bollen tätt intill dörren i fråga och ställ dig och tokstampa in den mot dörrspringan! Tillslut, min duva, tillslut, kan du möjligtvis lyckas...ta basketbollen och försök - försök! - försök!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...