Jump to content

Hur stora är städerna?


Frostic
 Share

Recommended Posts

Är det? Jag har hört att det är samma storlek som i verkligheten... :|

Var har du sett eller hört det? :P Det tror jag inte det är eftersom alla skyskrapor inte är med+att jag räknat ut hur många kvarter Empire state Building ligger från Times square och det är mycket längre bort i verkligheten :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent ytmässigt är Los Angeles världens tredje största stad. Och enligt mina beräkningar är Los Santos ungefär lika stort (om inte mindre) som staden jag bor i... Vilket är en ganska liten stad. Så skillnad kan jag LUGNT garantera! :P

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent ytmässigt är Los Angeles världens tredje största stad. Och enligt mina beräkningar är Los Santos ungefär lika stort (om inte mindre) som staden jag bor i... Vilket är en ganska liten stad. Så skillnad kan jag LUGNT garantera! >_<

Vilken stad bor du i?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela san andreas(staten) är ju iaf lika stor som typ en ganska stor svensk stad, det är nog ca 1 (riktig) mil tvärsöver har jag för mig

Har du sett info på det på någon sida på nätet? Länka gärna isåfall.

Eller har du mätt själv? Men hur har du gjort det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man räknar ju såklart bebyggd mark inte bara all jävla skog som finns utanför Kiruna eller all bush som finns utanför den där. Det är mycket möjligt att LA är 3:e största staden ytmässigt. Stadskärnan är relativt liten och det är mest förorter som stan består av. Därav alla trafikproblem som finns i regionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

berit: Bor i en liten ort som heter Hallsberg

power_psychic: Vad menar du? Kiruna är Sveriges största kommun. Inte världens största kommun/stad. :blink:  Eller är du bara oseriös?

Kiruna är/var världens största ytmässigt om man räknar med all mark runtomkring :lol:

Kiruna kommun är lika stor som landskapen Skåne, Blekinge och Halland tillsammans eller hälften av Schweiz yta.
Redigerad av power_psychic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...