Jump to content

Photoshop hjälp!


GEAS
 Share

Recommended Posts

Ok.. får väl träna mer på det. Men.. går det att ändra språk på photoshop? Från svenska till engelska? hatar att behöva slå upp vissa ord för att lyckas...

EDIT: Följde denna till prick och punkt men det sket sig ändå!!!!!! http://www.designbattle.net/forum/index.php?showtopic=290

Redigerad av GEAS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, tack så mycket!

Och "Ace", bra att du skrev i tråden du hatar så den håller sig vid liv, istället för att skicka ett PM eller liknande.

Jag sa inte att jag hatade den jag sa bara att den var onödig :D . ifall alla skulle skriva en ny topic istället för att skriva i dom som redan finns så skulle det finnas oändligt med topics

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sa inte att jag hatade den jag sa bara att den var onödig :D . ifall alla skulle skriva en ny topic istället för att skriva i dom som redan finns så skulle det finnas oändligt med topics

Okej då, vi säger väl oavgjort. ;)

Är här ingen som har många års erfarenhet av photoshop, som kan tänka sig färglägga bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kalan - Mycket snyggt! Tror själv jag ska testa färglägga just de bilden, så ni får se så duktig jag är.....

EDIT: Ok, jag gjorde ett nytt lager som jag döpte till mantel. Sedan färglade jag den slarvigt, över de svarta linjerna osv. Är det inte meningen att det svarta ska synas när jag markerar det första lagret, alltså de svarta linjerna?

fuuuuuulbatteman.tiff

Redigerad av GEAS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kalan - Mycket snyggt! Tror själv jag ska testa färglägga just de bilden, så ni får se så duktig jag är.....

EDIT: Ok, jag gjorde ett nytt lager som jag döpte till mantel. Sedan färglade jag den slarvigt, över de svarta linjerna osv. Är det inte meningen att det svarta ska synas när jag markerar det första lagret, alltså de svarta linjerna?

Förstår inte riktigt hur du menar, men lagret med linjerna ska alltid vara överst och därmed alltid synas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kalan, vad använder du för något när du färglägger?

Går du efter nån guide eller dyl? Försökt att färglägga mina bilder men det går alltid åt helvete.. :huh:

Jag kollade igenom den guiden som någon länkade till på designbattle, och därefter testade jag att färglägga bilden. Gör det i Photoshop 7.0 och börjar med att markera bildens alla olika delar och färglägga dem och dela in i lager. sedan är det bara att lägga till lite highlights och skuggor o dyl. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...