Jump to content

Respekt


SlewME
 Share

Recommended Posts

Det finns säkert en tråd om det redan för alla trådar jag skapar så finns det alltid en likadan även fast jag sökt och letat. :shifty:

Nåväl,

Har funderat på en sak i dagens samhälle.

När jag växte upp så hade man respekt för de äldre dvs man kaxade inte skrek inte fula ord osv. Men nu så hör man ungdomar skrika fitta, kuk, balle hora m.m. till varandra till och med saker till sina föräldrar.

Vad kan detta bero på ?

Är det bara jag som tänkte på detta?

Inte för att låta dryg eller som en ängel men man börjar ju undra. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Att ungar har blivit bortskämda är problemet...

Har folk fått nåt, så ska de bara ha mer. Och får de inte det, så kommer aggressionen. Sen kommer förnekelsen. Aggressionen igen. Ja, om och om, och så vidare.

Titta bara på en del av forumet's medlemmar.(Jag är inte inkluderad.)

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KalleR skriver att det är bra att det blir friare och det kan jag hålla med om... Man ska inte vara tvungen att växa upp med stora tyngder på axlarna för att man ska vara vuxen...

Men jag känner att det har gått lite för långt... Jag skäms lite över yngre ungar i låg-mellanstadieåldern...

Jag har båda tränat olika lag i olika sporter och har varit prao på en lågstadieskola...

När jag gick i mellanstadiet sa vi inte många svordommar vi betede oss barnsligt och allt som hör till när man är 7 år... Men när jag var där och praoade hos ett par 8 åringar så hade allting ändrats... Folk hade bristande respekt (redan på lågstadiet) mot lärare och andra barn... Dom gick runt och sa kuk, fitta, fuck you name it... Folk pratade sex (okej dom visste inte allt för mycket om det men ändå) och frågade mig om jag var oskuld... Jag menar vafan är det som är fel? Redan besatta vid 8 års ålder :unsure:...

Och mina jävla grannar... 10 & 12 gamla ungefär busringer och ringer på dörren och smiter... Inne på våran trädgård och stampar i rabatterna och smäller smällare på vår uppfart. Vad är deras jävla problem kan dom inte göra det på deras tomt? Detta har hållt på i typ 2 år nu med uppehåll då och då.

Jag har god lust att bara springa ikapp dem och smälla ner ett ägg eller tuggummi i deras huvuden så att dom fattar att man inte beter sig på det sättet... Men jag ska hålla mig över deras nivå...

Vad är anledningen? Jag tror 2 faktorer... Curlingföräldrar och Massmedia

Curlingföräldrar som daddar och gosar med sina barn och låter dem göra PRECIS vad dom vill...

Media för dess inriktning på sex och sedan en kombination av de två faktorerna: Våldsamma filmer som inte är tänkta för små barn att se men eftersom deras föräldrar är så snälla så låter dom ändå göra det.

Dock så måste föräldrar blivit mjukare än vad de varit förut... Om jag ska vara ärlig så har mina föräldrar varit på sätt och vis curlingföräldrar... Men inte fan beter jag mig som ett svin för det...

Men det är inte bara småbarn som är sviniga det är även folk i min ålder men det anses ju vara kotym och har alltid varit väl förekommande i tonåren... Medans bland småbarn märker jag en klar skillnad från förr...

Så JA jag skäms över delar av de kommande generationerna. Dock inte allt och alla...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KalleR skriver att det är bra att det blir friare och det kan jag hålla med om... Man ska inte vara tvungen att växa upp med stora tyngder på axlarna för att man ska vara vuxen...

Men jag känner att det har gått lite för långt... Jag skäms lite över yngre ungar i låg-mellanstadieåldern...

Jag har båda tränat olika lag i olika sporter och har varit prao på en lågstadieskola...

När jag gick i mellanstadiet sa vi inte många svordommar vi betede oss barnsligt och allt som hör till när man är 7 år... Men när jag var där och praoade hos ett par 8 åringar så hade allting ändrats... Folk hade bristande respekt (redan på lågstadiet) mot lärare och andra barn... Dom gick runt och sa kuk, fitta, fuck you name it... Folk pratade sex (okej dom visste inte allt för mycket om det men ändå) och frågade mig om jag var oskuld... Jag menar vafan är det som är fel? Redan besatta vid 8 års ålder :unsure:...

Och mina jävla grannar... 10 & 12 gamla ungefär busringer och ringer på dörren och smiter... Inne på våran trädgård och stampar i rabatterna och smäller smällare på vår uppfart. Vad är deras jävla problem kan dom inte göra det på deras tomt? Detta har hållt på i typ 2 år nu med uppehåll då och då.

Jag har god lust att bara springa ikapp dem och smälla ner ett ägg eller tuggummi i deras huvuden så att dom fattar att man inte beter sig på det sättet... Men jag ska hålla mig över deras nivå...

Vad är anledningen? Jag tror 2 faktorer... Curlingföräldrar och Massmedia

Curlingföräldrar som daddar och gosar med sina barn och låter dem göra PRECIS vad dom vill...

Media för dess inriktning på sex och sedan en kombination av de två faktorerna: Våldsamma filmer som inte är tänkta för små barn att se men eftersom deras föräldrar är så snälla så låter dom ändå göra det.

Dock så måste föräldrar blivit mjukare än vad de varit förut... Om jag ska vara ärlig så har mina föräldrar varit på sätt och vis curlingföräldrar... Men inte fan beter jag mig som ett svin för det...

Men det är inte bara småbarn som är sviniga det är även folk i min ålder men det anses ju vara kotym och har alltid varit väl förekommande i tonåren... Medans bland småbarn märker jag en klar skillnad från förr...

Så JA jag skäms över delar av de kommande generationerna. Dock inte allt och alla...

Fan va bra skrivet jag känner precis igen mig när det gäller dina grannar där. (Skulle själv inte orka skriva så mycket :shifty: )

Ja, jag tror också på att föräldrarna är lite för veka i dagen samhälle.

Folk super redan vid 14års åldern vilket inte är bra som jag tror alla borde veta vid 14års ålder då man går i 8an. Men man vet att föräldrarna inte bryr sig så då tycker man att man kan supa igen.

Skulle jag få tag i en person som köper ut till någon yngling så vill jag inte veta vad jag skulle ta mig till.

Hur jävla dum i kolan kan man bli? Man köper ut till en ung som kan bli skada för livet.

Nej förfan folk är inte vettiga.

Har inget mer att säga, Punkt och Slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Småbarnen på vår skola är skit kaxiga. Dom står och säger fula ord till en tills man går mot dom då springer dom iväg allt vad dom kan. Vi var absolut inte så kaxiga som dom. När man gick i 1-3 Och en åtta/nia gick förbi var man ju livrädd! :o:P

Men ibland ger vi dom rejält stryk så dom börjar böla! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda som kanske har blivit förändrar är väl barns respekt och attityd mot saker och ting, men jag tror bestämt att man var lika kaxig och "busig" för 50 år också... Kolla bara på min farsas klass där var det en snubbe som knivhögg hans kompis i magen och de gick typ i mellanstadiet eller något... Så jag vet inte, men det har blivit sämre det kan jag hålla med om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Småbarnen på vår skola är skit kaxiga. Dom står och säger fula ord till en tills man går mot dom då springer dom iväg allt vad dom kan. Vi var absolut inte så kaxiga som dom. När man gick i 1-3 Och en åtta/nia gick förbi var man ju livrädd! :P^_^

Men ibland ger vi dom rejält stryk så dom börjar böla! :o

EXAKT så är det vid min skola också. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte göra mer än att hålla med Diezl och SlewME, samt er andra. Nu för tiden har ju småbarn ingen respekt alls mot sina föräldrar eller andra, fattar inte föräldrarna att de måste sätta gränser och inte göra allt barnen vill och ber om?

I skolan där jag går (år 6-9, går i nian) har exempelvis de nyare elelverna ingen respekt alls mot oss äldre. En stor skillnad mot när jag och mina kompisar började sexan, då var det ingen som kaxade eller annat mot ens åttorna. Lärarna har också förändrats, när vi var nya och någon fick stryk av en nia sa de bara "Men håll er borta ifrån dem bara", nu när någon liten sexa kaxar och är uppkäftig och det slutar med att han (brukar inte precis vara tjejer som käftar) får stryk är det enligt lärarna vårt fel, nu är det vi som ska hålla oss borta ifrån dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag tror inte heller att det har blivit värre....

Innan (tror jag) var det fler ungdomar som rökte på när dom  var 12,13 år men inte nu längre :o

Så det är väl skitsamma !

Så det är skitsamma ifall ungdomar förstör sitt liv?

Det har blivit värre på senare år och det finns undersökningar som kan bevisa detta.

Tro gör man i kyrkan (Gammalt ordspråk).

On-Topic:

1. Det är lättare att få tag i cigg eftersom att fler och fler affärer säljer till unga.

2. Fler köper ut till unga.

3. Polisen har inte tid att ta hand om ungdomar i missbruk utan vuxna får ta hand om detta istället, läs mer på http://www.solna.se/templates/Page_solna_s...nu.asp?id=16399

4. Föräldrar är för slappa och orkar inte ta hand om sina barn eller helt enkelt inte klarar av det.

Har själv försökta att få en 14årig tjej att sluta med sitt supande men har tyvärr inte lyckats, hon säger att hon ska men mina polare har sett henne supa efter våra samtal tyvärr.

Jag tycker att detta är förjävligt att det ska se ut såhär :P

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...