Jump to content

Vegan eller Vegitarian


SlewME
 Share

Är du Vegitarian eller Vegan?  

65 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja vad är då skillnaden mellan Vegan och Vegetarian?

Vagetarianer är sånna som inte äter kött men kan äta ägg, dricka mjök som kommer från kossan och annat som djuren har skapat.

Vegan är sånna som bara lever på sallad, bönor, ärtor m.m. och som inte dricker mjölk från kossan eller äter ägg. ?

Är jag på fel spår så vore det kul om någon vill rätta till det? B)

Har inte sett en sådan Topic innan så jag skapar en här och nu för jag är nyfiken på hur många som är veganer eller vegetarianer här.

Edit: Snyggat till stavningen på "Vegitarian" :)

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vad är då skillnaden mellan Vegan och Vegetarian?

Vagetarianer är sånna som inte äter kött men kan äta ägg, dricka mjök som kommer från kossan och annat som djuren har skapat.

Vegan är sånna som bara lever på sallad, bönor, ärtor m.m. och som inte dricker mjölk från kossan eller äter ägg. ?

Är jag på fel spår så vore det kul om någon vill rätta till det? B)

Har inte sett en sådan Topic innan så jag skapar en här och nu för jag är nyfiken på hur många som är veganer eller vegetarianer här.

Edit: Snyggat till stavningen på "Vegitarian"  :)

Vegan är en sån som inte äter något från djur alltså: ost, smör, ägg, kött, mjölk mm.

Jag är köttätare...

Redigerad av Mr. M
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...