Jump to content

Linux


ZalCiNoWa
 Share

Recommended Posts

Det finns ju olika sorters linux. Mandrake är ganska lätt att installera enligt PC FÖR ALLA. Har glömt var det kan hämtas gratis, men man kan få det på skiva, jag tror att det är på www.mandrake.com. Då kostar det ca 800 kr.

Man laddar ner förta skivan HÄR!

Andra HÄR

Tredje HÄR

Allt från svenska SuNET!

Men jag tänkte ha så att jag kör både Linux Mandrake 9.0 OCH WinXP fast då måste jag installera BootMagic och det har jag hört att det är svårt :blink:

Min låssas pappa går data kurs så det är bara att hoppas att han kommer hem en dag och säger att han har lärt sig installera Linux och BootMagic! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I PC FÖR ALLA nummer 7 på skivan fanns det ett program som var gratis (tror jag, det står inte på skivan). Det klarar av hur måmga olika OS som helst på en partion. Linux, Mac, Windows, Unix och Beos funkar och du väljer när du startar datorn. Man kan beställa gamla nummer. Kolla på hemsidan, pcforalla.idg.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I PC FÖR ALLA nummer 7 på skivan fanns det ett program som var gratis (tror jag, det står inte på skivan). Det klarar av hur måmga olika OS som helst på en partion. Linux, Mac, Windows, Unix och Beos funkar och du väljer när du startar datorn. Man kan beställa gamla nummer. Kolla på hemsidan, pcforalla.idg.se.

Jo jag prenumrerear på pfa och det programet är BootMagic fast jag vet inte hur man ska installera BootMagic!

*Edit*

Såg din andra post nu!

*Edit*

Redigerad av MasterOfGames
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...