Jump to content

GTA spelet till PSP


stalker
 Share

Recommended Posts

Så nu skall det ju släppas ett GTA spel till PSP men jag trodde att Rockstar Games kontrakt med Sony var slut då San Andreas släpptes till Playstation 2.

Har jag fått allting om bakfoten eller vad? :rolleyes:

EDIT:

Personligen tycker jag att Nintendo DS värkar bättre än PSP och jag funderar starkt på att köpa Nintendo DS, någon annan som har samma tanke som jag?

Redigerad av stalker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det beror ju helt på vilka spel som du gillar, och jag antar du gillar GTA eftersom du är här. :huh: Och PSP har just nu flest spel som tilltalar mig, så det blir ett köpa ev den i första hand för mig.

Sen släpper nog Rockstar spelet till PSP eftersom den är kraftfullare än DS.

PSP: Lite sämre än PS2

DS:Lite bättre än Nintendo 64

ungefär så ser det ut om man ska ta det i lite enkla ord, och inte i massa tekniska termer. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DS borde stå för Dyr Skit, för det är det. Det är en riktigt dålig konsol, men det är PSP också.

På dem recensioner jag har sett så har den fått väldigt bra kritik.

Dyrt är det ju pga att den är ny så jag förstår inte vad du grundar ditt uttalande på.

Är den så mycket dyrare än vad Nintendo DS är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På dem recensioner jag har sett så har den fått väldigt bra kritik.

Dyrt är det ju pga att den är ny så jag förstår inte vad du grundar ditt uttalande på.

Är den så mycket dyrare än vad Nintendo DS är?

Det är ju spelen som avgör om en konsol är bra, kommer det många bra spel till PSP så anser jag den bättre, och tvärtom om det kommer mest bra spel till DS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är 100% säker på att PSP krossar DS. DS är gjord för 2D-spel, PSP är gjord för 3D-spel, och kan dessutom spela video och musik. Den är tekniskt kraftigare och skärmen är enorm.

DS är väl inte alls gjord för 2D spel. Hmm, om du syftar på att den har sämre grafik, men den har grafik som är lik den som Nintendo 64 visade upp. Och jag tror det kommer bli jämt, Game Boy har funnits länge, och Nintendo är starka på den bärbara marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först var jag helt inställd på DS, framför allt eftersom det är en perfekt grej att köpa i USA när jag ska dit i i Februari.

Men, efter att ha kollat lite mer på PSP och de spel som ska komma till denna konsoll, så börjar jag faktiskt tveka lite. PSP eller DS? DS är cool, dubbla skärmar är skitgrymt i vissa spel, men dubbla skärmar är inte bra, bara coolt. PSP's skärm är mer normal och ger nog bättre spelupplevelse. Spelen som kommer till PSP är välkända, visserligen har man spelat dom förut och dom kommer inte som en överaskning (förutom GTA), men man vet att dom är roliga och bra.

DS känns mer som ett test, medan PSP är säkra kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först var jag helt inställd på DS, framför allt eftersom det är en perfekt grej att köpa i USA när jag ska dit i i Februari.

Men, efter att ha kollat lite mer på PSP och de spel som ska komma till denna konsoll, så börjar jag faktiskt tveka lite. PSP eller DS? DS är cool, dubbla skärmar är skitgrymt i vissa spel, men dubbla skärmar är inte bra, bara coolt. PSP's skärm är mer normal och ger nog bättre spelupplevelse. Spelen som kommer till PSP är välkända, visserligen har man spelat dom förut och dom kommer inte som en överaskning (förutom GTA), men man vet att dom är roliga och bra.

DS känns mer som ett test, medan PSP är säkra kort.

Sen så finns det ännu inget spel som har visat den undre skärmens styrka. Hitills har det bara kommit spel som visar en karta, eller som man trycker en eller två gånger på skärmen för att få några extra knappar att trycka på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...