Jump to content

Cookie! Segar ner datorn? Ta bort?


Sikorka
 Share

Recommended Posts

Härmar skribb lite här, men skriver andra svar.

Kan jag ta bort Cookie's utan att datorn skadas?

Ja. Cookies är saker som det lagras information i för det mesta. Det sparas t.e.x. bilderna på sidorna du varit på. Texter på sidor. Och sparar inloggningsinformation.(Som du har när du loggar in på denna sida.)

Rekomenderar ni det?

Ja. Det kan bli störande om du inte tar bort det. Dessutom kan det ta upp hårddiskspace. Jag körde Windowswasher idag som tog bort alla mina cookies, bilder från internet osv, det låg på över 1.1 gig.

Kan en Cookie vara skadlig för datorn?

Skadlig och skadlig. Inte bra direkt heller.

Segar Cookies ner datan?

Nej, inte så mycket i alla fall. Inte vad jag märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rättelse: cookies är filer där information från webbplatser sparas, som sagt till exempel inloggninginformation, vilka sidor man besökt, inställningar för sidan och liknande.

Cookies "segar" absolut inte ner din dator, det enda som skulle kunna hända är att det tar längre tid för din webbläsare att läsa dem om du har för många (~1000 är inget problem dock, eller några tusen fler).

Du kan utan problem ta bort cookies, det värsta som kan hända är att webbplatsen för just den sidan inte längre kommer åt informationen, och därför inte heller kan ladda dina sparade inställningar eller inloggningsinformation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...