Jump to content

Bästa antivirusprogrammet


Cortez
 Share

Recommended Posts

Folk som jag snackat med säger att Norton tar upp lika mycket processor som ett virus skulle gjort, dessutom hänger det sig ofta tydligen, så det avstår jag nog. :)

Andra tips ?

*EDIT* Jag kommer även ihåg en onlinescan som letade igenom datorn på trojaner. Nån som vet var jag kan hitta den?

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Panda Antivirus... norton suger.. sabbar datorn mer än virus.. fick installera om mitt windows pga. norton...

Okey....

NORTON: spammar ihjäl sig när den hittar ett virus som inte går att ta bort + att det tar mkt i process

PANDA: rätt ok ... men det plockar inte alla virus som då fukkar upp datorn

KASPERSKY: det har jag! det plockar alla virus men uppdaterar så jävla mkt och kan sega ner datorn en aning ibland..

NOD32: gammalt o dåligt... på ett lan så spreds ett simpelt virus som alla datorer plockade men inte 1 dator som hade nod32!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NOD32: gammalt o dåligt... på ett lan så spreds ett simpelt virus som alla datorer plockade men inte 1 dator som hade nod32!

Bara för att det inte hittade viruset betyder det inte att det är dåligt!

Alla virusprogram uppdateras olika och just Nod32 kanske inte hade lagt in just det viruset i sin databas.

Gammalt är inte alltid sämst.

Om man går in på http://www.virusbulletin.com och letar upp nod32 så ser man att den har klarat flest test av alla virusprogram som testats.

Har Nod32 själv och tycker om det extremt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

INTE PANDA ANTIVIRUS!

Hade det i min förra maskin när jag fick virus. Den sökte och sökte och hittade ingenting. Till slut så fixade vi in Norton istället och lät den söka igenom datorn... Den hittade filen i panda antivirus!

EDIT: Norton är dock inte bäst... Eftersom det snor åt sig massa process och (nästan) omöjligt att avinstallera (som tidigare sagts).

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...