Jump to content

Ny Volvo!


sajko
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 79
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

dags igen... men jag har lite svårt för det där med normalerna

har hört att man ska använda andra prog för att få till snygga normals men är det nån som kan säga nått konkret om det :rolleyes:

sen urkas: jag såg din första vette som du fixade till normalerna riktigt bra på, hur fick du till det

btw, blueprinten längst upp på sidan är en s80 :ermm:

post-11-1102712462_thumb.jpg

Redigerad av sajko
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

dags igen... men jag har lite svårt för det där med normalerna

har hört att man ska använda andra prog för att få till snygga normals men är det nån som kan säga nått konkret om det :rolleyes:

sen urkas: jag såg din första vette som du fixade till normalerna riktigt bra på, hur fick du till det

btw, blueprinten längst upp på sidan är en s80 :ermm:

Väldigt väldetaljerat arbete...

Men tyvärr ser bilen lite konstig ut.

För liten grill, lite konstiga sidor!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

dags igen... men jag har lite svårt för det där med normalerna

har hört att man ska använda andra prog för att få till snygga normals men är det nån som kan säga nått konkret om det :rolleyes:

sen urkas: jag såg din första vette som du fixade till normalerna riktigt bra på, hur fick du till det

btw, blueprinten längst upp på sidan är en s80 :ermm:

s*it snygg. snyggaste volvon jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

här va det ord o inga visor :unsure:

eller ett par över huvudtaget... ^_^ jag har en från sidan jag har gjort om den efter så hjulhuset bak är det nog inga fel på direkt bara att jag har feta normalsproblem... men sen vet inte, kan ju hända att den ser lite mysko ut

ingen som vet hur man fixar normalerna?

post-11-1102764576_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har visat det nångång förut hur man gör. Men men, kan visa igen.

Här har vi en cylinder:

Jag markerar ändarna på den. Klickar Create->Objects->Detach (med SEL nertryckt) så blir det två objekt istället för en. Sen klickar man Surface->Normals->Calculate och klickar varsin gång på dom två objekten (utan SEL nertryckt) så kommer normalserna ser ut såhär:

Sen kan du ju markera dom två objekten och sen klickar du Create->Objects->UniteSelect och sedan kan du ju klicka nånstans för att dom ska bli ett objekt (SEL ska vara nertryckt).

Fattar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

aa jo det visste jag...

men om du kollar på dörrkanten, om jag detachar dörren och calculerar den så försvinner det svarta men då får den en annans nyans än resten av bilen...

så om man ska göra så på alla olika delar så kommer den se helt mongo ut tillslut :lol:

post-11-1102769743_thumb.jpg

Redigerad av sajko
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...