Jump to content

San Andreas på nyheterna igen.


Add3
 Share

Recommended Posts

vafan det är media vi snackar om.. de gör bara sitt jobb och gör allt de kan för att få ut en så stark reaktion som möjligt.. och vadå visar det värsta?? det går ju att göra det som dom visar så såklart väljer dom inte att visa när t.ex. CJ simmar omkring och leker i vattnet utan de visar det som inslaget handlar om, nämligen våldsamma spel

Precis. Håller med, klart de måste överdriva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Extremt våldsamma dator - och tv-spel står på samma hylla som barnspelen. Och det är extremt oansvarigt anser Goodgame:

- Jag tycker inte det är bra att det säljs i leksaksbutiker. Det är oansvarigt att spelen står bland barnspel, särskilt när inte personalen är utbildad och kan tala om vad spelet innehåller, säger Sam Sundberg på Goodgame till Nyheterna.

Spelet GTA San Andreas är ett av de mest sålda tv-spelen just nu, ett mycket våldsamt spel som säljs det i flera leksaksaffärer,. På Toys'r'Us står det bland barnspel som Shrek och Harry Potter. På frågan om det är rimligt att placera spelet så svarar Anders Nääs, bitrände butikschef på Toys ´R Us:

- Ja, både barn och ungdomar kommer ju hit. Även de över 18 kommer hit och handlar.

Åldersmärkningen på tv-spel varnar bland annat för våld, sex och droger. Men enligt Goodgame är det långt ifrån alla som vet vad märkningen står för.

TV4

Men dom kan inte kalla det för ett barnspel, för det är faktiskt 18-årsgräns... Dessutom kan de inte klaga på Rockstar, utan föräldrarna som "köper ut" spelet, men jag antar att det är lättare att klaga på R* än på alla föräldrar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man blir så jävla trött på allt det här skitsnacket om lagstiftningar av våldsamma tv spel och sånt jag menar Ja san andreas är ett våldsamt spel men det är ren underhållning och det finns en 18 års stämpel på framsidan av spelet som indikerar att det inte är ett spel lämpligt för småungar. Och det är väl inte så svårt att se den den skymmer ju för fan halva kartongen, alla dem här moral kärringar e så jävla tröttsamma (vi måste skydda barnen från våld rasism och kvinnoförnedring bla bla bla) våld rasism och kvinnoförnedring finns överallt bland oss och gamla kärringar och garderobs fikusar kan inte göra nånting för att ändra på verkligheten det är bara en fråga om tid innan barnen märker det för sig själva det är helt löjeväckande att ta upp en sån här diskussion för det finns inget som tyder på att tv spel har påverkat nån till den gräns att dem skadat någon eller sig själv jag menar vi lever i en sjuk jävla värld där krig och massmord pågår varje dag dem rika ljuger för dem fattiga och tar åt sig mer makt och dessutom har dem total kontroll av median så därför går dem här små patetiska nollorna som vet att dem aldrig kommer att kunna åstadkomma något högre och betydelsevärt på det påhittade istället.

för det är lättare att skylla på ett tv spel än verkligheten och dem är tydligen för fega för att skylla på den större boven i fråga

förlåt för det här inlägget men jag är full och såg det här reportaget på tv och blev lite förbannad <_<

föresten tyckte jag att det såg jävla roligt ut när han sköt snutarna med rocket launcher hahahaha :ermm: måste prova det nån dag, jag vill se snuten flyga :lol:;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...