Jump to content

San Andreas på nyheterna igen.


Add3
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Det var otroligt löjligt att han var tvungen att visa att man kunde plocka upp prostituerade, som om det var något man gjorde hela tiden. Jag har gjort det en, kanske två gånger under hela spelets tid, och då har jag spelat i över 200 timmar.

precis!! vilken körd jävel, jag tror fan inte att jag har gjort det mer än en gång.

Luddee: 4an.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Extremt våldsamma dator - och tv-spel står på samma hylla som barnspelen. Och det är extremt oansvarigt anser Goodgame:

- Jag tycker inte det är bra att det säljs i leksaksbutiker. Det är oansvarigt att spelen står bland barnspel, särskilt när inte personalen är utbildad och kan tala om vad spelet innehåller, säger Sam Sundberg på Goodgame till Nyheterna.

Spelet GTA San Andreas är ett av de mest sålda tv-spelen just nu, ett mycket våldsamt spel som säljs det i flera leksaksaffärer,. På Toys'r'Us står det bland barnspel som Shrek och Harry Potter. På frågan om det är rimligt att placera spelet så svarar Anders Nääs, bitrände butikschef på Toys ´R Us:

- Ja, både barn och ungdomar kommer ju hit. Även de över 18 kommer hit och handlar.

Åldersmärkningen på tv-spel varnar bland annat för våld, sex och droger. Men enligt Goodgame är det långt ifrån alla som vet vad märkningen står för.

TV4

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Extremt våldsamma dator - och tv-spel står på samma hylla som barnspelen. Och det är extremt oansvarigt anser Goodgame:

- Jag tycker inte det är bra att det säljs i leksaksbutiker. Det är oansvarigt att spelen står bland barnspel, särskilt när inte personalen är utbildad och kan tala om vad spelet innehåller, säger Sam Sundberg på Goodgame till Nyheterna. "

Okej, lite kritik av spelet. Men man måste överdriva för att folk ska förstå hur våldsamt San Andreas är. Fan, jag tycker också att de borde tänkt två gånger innan de placerade GTA SA med barnspelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vafan det är media vi snackar om.. de gör bara sitt jobb och gör allt de kan för att få ut en så stark reaktion som möjligt.. och vadå visar det värsta?? det går ju att göra det som dom visar så såklart väljer dom inte att visa när t.ex. CJ simmar omkring och leker i vattnet utan de visar det som inslaget handlar om, nämligen våldsamma spel

Redigerad av jac16
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men han spelade som en idiot i alla fall. _Man skjuter inte poliser med winchester om det står tre stycken och skjuter på dig, det går för långsamt, och i ett par sekunder var jag övertygad om att han skulle döda sig själv med ett raketgäver när han nästan sköt en redan död polis som låg vid hans fötter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...