Jump to content

Vilket är ditt favorit MMORPG spel?


Kaboom
 Share

Vilket är ditt favorit MMORPG spel?  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja... Nu rättar jag... Det står faktiskt för:

MassivelyMultiplayerOnlineRolePlayingGame

(Massively, inte Massive)

Du bad om det...

EB

nej, det står för Massive Multiplayer Online Role Playing Game ... inte massively.. alltså ... Massive Multiplayer Online Role Playing Game ... :D:D:D , kolla alla hemsidor så får du se ... :ph34r:

Du bad om det... :ermm:

Lallaren

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nej, det står för Massive Multiplayer Online Role Playing Game ... inte massively..  alltså ... Massive Multiplayer Online Role Playing Game ... :P:D:D , kolla alla hemsidor så får du se ... ;)

Du bad om det...  -_-

Lallaren

Resultat efter sökning på "Massive Multiplayer Online Role Playing Game" på google:

17.800

Resultat efter sökning på "Massively Multiplayer Online Role Playing Game" på google:

61.300

Den första och officiella förkortningen innefattar just ordet "Massively" även om många andra missuppfattat/valt att strunta i detta.

Du bad om det. Känn dig ägd!

EB - Mästaren

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resultat efter sökning på "Massive Multiplayer Online Role Playing Game" på google:

17.800

Resultat efter sökning på "Massively Multiplayer Online Role Playing Game" på google:

61.300

Den första och officiella förkortningen innefattar just ordet "Massively" även om många andra missuppfattat/valt att strunta i detta.

Du bad om det. Känn dig ägd!

EB - Mästaren

MMORPG

Massive(ly) Multiplayer Online Role-Playing Games or MMORPGs are virtual persistent worlds located on the Internet in which players interact with each other through cybernetic avatars, that is, graphical representations of the characters they play.

MMORPGs are computer games that trace their roots to non-graphical online MUD games, to text-based computer games such as Adventure and Zork, and to pen and paper role-playing games like Dungeons & Dragons.

Ovan: En liten kort beskrivning av vad ett MMORPG är

Både, Massive Multiplayer Online Role Playing Game och Massively Multiplayer Online Role Playing Game är korrekt att säga, därefter tycker jag den här diskussionen verkar onödigt onödig? ;)

Därefter tycker jag personligen det låter mer männskligt att säga Massive Multiplayer Online Role Playing Game, än Massively....

100% korrekta sättet att skriva det på: Massive(ly). (Om det nu finns ett s.k. "korrekt", sätt att skriva saker på)

Massive och Massively betyder därefter exakt samma sak så det gör även där sak samma, man kan säga att Massive är en liten "förkortning" av Massively! -_-

*EDIT*

Hittade lite till info om varför man måste betala för att få spela MMORPG's:

Most MMORPGs are commercial in that a user must pay money for the client software and/or a monthly fee, in order to continually access the virtual world, this because the games creator shall get something in exchange for keeping the servers running 24/7. (Wich will come in a big piece of numbers at the months bill.) Still, some totally free-of-charge MMORPGs may be found on the Internet, although their quality is generally lower compared to commercial MMORPGs. Some of the most popular commercial MMORPGs are Ultima Online (1997), EverQuest (1999), Asheron's Call (1999), Anarchy Online (2001), Asheron's Call 2: Fallen Kings (2002) and Star Wars Galaxies (2003). Of all MMORPGs, Lineage has the most subscribers and is the most popular in Korea. There are also several projects in development to create high-quality free MMORPGs, such as PlaneShift, or a free game engine for MMORPGs, such as Arianne.
Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja... Nu rättar jag... Det står faktiskt för:

MassivelyMultiplayerOnlineRolePlayingGame

(Massively, inte Massive)

Du bad om det...

EB

höhö, tackar -_-

100% korrekta sättet att skriva det på: Massive(ly). (Om det nu finns ett s.k. "korrekt", sätt att skriva saker på)

Massive och Massively betyder därefter exakt samma sak så det gör även där sak samma, man kan säga att Massive är en liten "förkortning" av Massively!

höhö, så jag hade rätt ändå? ;)

MMORPG spel... hmm... längesedan jag spelade så det får väll bli ragnarokonline...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Både, Massive Multiplayer Online Role Playing Game och Massively Multiplayer Online Role Playing Game är korrekt att säga, därefter tycker jag den här diskussionen verkar onödigt onödig? ;)

Därefter tycker jag personligen det låter mer männskligt att säga Massive Multiplayer Online Role Playing Game, än Massively....

100% korrekta sättet att skriva det på: Massive(ly). (Om det nu finns ett s.k. "korrekt", sätt att skriva saker på)

Att diskutera språk är en dödfödd idé. Språket förändras. Dock ÄR det så att den FÖRSTA beskrivningen som framtogs för en himla massa år sedan var med ordet Massively. Språk förändras. Men det första är ändå orginalet. Jag kan inte bli ägd på sådana här saker!

EB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att diskutera språk är en dödfödd idé. Språket förändras. Dock ÄR det så att den FÖRSTA beskrivningen som framtogs för en himla massa år sedan var med ordet Massively. Språk förändras. Men det första är ändå orginalet. Jag kan inte bli ägd på sådana här saker!

EB

calm down lite.

Massive Ir Massively

det är inte hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

calm down lite.

Massive Ir Massively

det är inte hela världen.

w0rd^

Språket förändras. Dock ÄR det så att den FÖRSTA beskrivningen som framtogs för en himla massa år sedan var med ordet Massively.
"Himla" (btw så ska det vara himmla för du skriver väl inte t.ex. "himmel" med ett 'm'?) massa år sedan? Uhm, såvida jag vet så kom första MMORPG't ut omkring 94 / 96, det var inte "himmla många år sedan". :P

Dessutom har ordet "Massive" inte kommit till i bara "MMORPG" genren, :P

det fanns nog ett bra tag innan mmorpg spelen började komma skall du se.

Dock ÄR det så att den FÖRSTA beskrivningen som framtogs för en himla massa år sedan var med ordet Massively.

Tillbaka till den kommentaren igen... "FÖRSTA beskrivningen"... så du stod bredvid han som kom på namnet till genren när han sade hur man tvunget (not) måste stava det? ;)

Som sagt är Massively och Massive i stort sett samma ord, varför se det som två ord? (Eller är det jag som är helt wacko??) Det är ju bara en liten förkortning av ordet vilket gör det lättare att uttala och även låter lite mer "normalt" ord, om jag säger så... Jag brukar int etolka t.ex. Sorry, och Sry, som två olika ord? ;) (Fast då vet vi ju sedan tidigare att jag är wacko.)

men men, det är min åsikt, inte för att det här ordet är hela världen och att man måste säga det exakt på ett visst sätt men...

Jag kan inte bli ägd på sådana här saker!

Nä jag vet, speciellt inte "Dock ÄR det så att den FÖRSTA beskrivningen som framtogs för en himmla massa år sedan var med ordet Massively." som sades någon gång mellan 94 / 96, (Eller så.) säkert i något annat land t.ex. Amerika, medans du var 6, 7 eller 8 år, vilket du då stod bredvid personen som sade det och hörde hans ord exakt, klart och tydligt till 100 procent.

Jaja, inte för att jag bryr mig om vad du säger men ehm, hakade upp mig på just "Är det så att den FÖRSTA beskrivningen..."... eftersom du knappast kan ha hört den. (För jag tror icket du var på något expo i Amerika när du var mellan 6 - 8 år. ;)

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Förlåt att jag drar upp en halv-gammal tråd, men jag måste säga detta till lille David....

Dessutom har ordet "Massive" inte kommit till i bara "MMORPG" genren, nuke.gif

det fanns nog ett bra tag innan mmorpg spelen började komma skall du se.

Åter igen, det heter "massively" i MMORPG. Jag påstår inte att ordet inte använts förut, och det hoppas jag att du förstod...

Tillbaka till den kommentaren igen... "FÖRSTA beskrivningen"... så du stod bredvid han som kom på namnet till genren när han sade hur man tvunget (not) måste stava det? mellow.gif

Med den "FÖRSTA beskrivningen" menar jag den första, använda termen i spelmedier världen över, bl a. i Svenska PC Gamer.

Uhm, såvida jag vet så kom första MMORPG't ut omkring 94 / 96, det var inte "himmla många år sedan".
Visar vad du vet... Regelrätta MMORPG'n har funnits sedan 80-talet. Men det är inte själva spelen som var ämnet här, utan namnet...

"Himla" (btw så ska det vara himmla för du skriver väl inte t.ex. "himmel" med ett 'm'?)

Att stava "himla" med två m (himmla) är något jag reserverar dyslektiker och överkörda djur. I det svenska språket används inte tre konsonanter i en följd i ett fall som detta. Jämför med orden "Välkommen" och "Välkomna". När ett n placeras efter två m måste ett m tas bort.

w0rd^

Vilket uttryck för en sådan språkpolis...

På tal om språkpoliser...

[ägd]Summan av samtliga felstavningar, särskrivningar och grammatikfel i din senaste post: 19 st[/ägd]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...