Jump to content

HTML mot webbhotell reklam


Siana
 Share

Recommended Posts

Jag har också hört talas om något htmlscript (eller om det nu var java, hehe dom är ju ändå rätt lika :"> )

uhm, nu avbryter jag dig lite, java och html är helt olika, java är ett programmeringsspråk, medan (x)html är ett markup-språk. Dessutom är Java något helt annat än Javascript :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

uhm, nu avbryter jag dig lite, java och html är helt olika, java är ett programmeringsspråk, medan (x)html är ett markup-språk. Dessutom är Java något helt annat än Javascript ;)

Hmm... Kan du förklara de lite tydligare :)

Jag kan på ett ungefär, men du verkar allvetande på detta Vigge, så ja skulle gärna vilja lära mig tydligare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

uhm, nu avbryter jag dig lite, java och html är helt olika, java är ett programmeringsspråk, medan (x)html är ett markup-språk. Dessutom är Java något helt annat än Javascript :P

Jaha men då har jag virrat i... justja jag tänkte på c++ och java nu men jädrans hahaha hjeg är tokig. ;) men det var ... ah sak samma ska inte gå in på saker som jag inte är 100% säker på hehe ;) men men borde väl finnas något sånt där ta-bort-den-sketna-bannern-från-min-hemsida grej nånstanns! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xhtml, html (,css), etc. = markup-languages - Ingen interpreter används om man säger så, utan där taggar poppar ut visas helt enkelt elementen, baserade på attributer, css och så vidare

I programmeringsspråk (såsom java, javascript, php, c++, VB, Perl, etc.) måste man ha en interptreter som parse:ar all kod (går igenom den steg för steg och utför vad den ska). I programmeringsspråk finns avancerade functioner och satser, något som inte finns i markup-språk (som till exempel if-satser, loopar, funktioner, klasser, etc.).

Markup-språk är därför inget programmeringsspråk.

Lite svårt att förklara, förstår du inte kan du pröva att söka på google efter någon artikel om skillnaderna mellan markup-språk och riktiga programmerings-språk :)

On-Topic: Google: Javascript banner remover

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...