Jump to content

San Andreas till PC


kurrhtenn
 Share

Recommended Posts

själv tycker jag det motsatta.

att sikta på pcversionen är ju inte ens kul, bara att flytta musen lite o skjuta, på ps2:an behöver man iaf anstränga sig lite (mycket på vissa uppdrag)

ta till exempel Zeros 'Air Raid', skitsvårt på ps2, lär ju bli hur lätt som helst på pc...

en annan sak, i VC på pc var det absolut mäktigaste vapnet minigunnen. varför då? för att den hade en sån kraft som inget annat vapen hade. grejen med pcversionen var att man lätt kunde sikta och skjuta ner helikoptrar på sekunder. detta gick ju inte på ps2, eftersom man där bara kunde sikta rakt fram (inte upp eller ner). hoppas R* tänker på detta till PC-versionen, det var ju alldeles för lätt när man hade en minigun.

Nu har inte jag spelat nåt av gta-spelen speciellt mycket på PS2, däremot har jag spelat igenom gta3 och vc till PC.

Jag är ganska övertygad om att svårighetsgraden är höjd en aning till pc pga det manuella siktet, åtminstone på de uppdrag där det krävs mycket skjutande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, GTA 1 kom på pc, men de nyare spelen i 3D(gta 3, VC och SanAn) passar mycket bättre på en tv än en dataruta, man kan inte slappa å dra igång ett spel när polarna ser på lika dant på en dator som me PS2, men nån måste väl hålla med mig att SA passar bättre på PS2 än på PC... :D

Håller helt med.

okej att d kanske är snyggare grafik på PC men noway att känslan är lika bra.. alla kan inte köra med tangentbord å mus men alla kan hantera en handkontroll mer eller mindre..

allt stämmer in mycke mer..

så PLAYSTATION 2 rules!!

vänta bara tills PS3 kommer ujujuj då kan alla andra format bädda ner sig..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört både GTA:VC och GTA 3 till pc. Kört lite GTA:SA med ps2 hos en kompis och jag tycker det är mycket roligare med ps2. Skönare bilkänsla och skönar fighting känsla. Autosiktet kan vara lite frrustrerande ibland men bilkänslan blir så mycket bättre! Roligare att skjuta också när det är autosikte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...