Jump to content

San Andreas till PC


kurrhtenn
 Share

Recommended Posts

ok, kan man få en liten utfall på varför denna EXTREMT bra serie endast ska finnas som TV-spel?

Ok, GTA 1 kom på pc, men de nyare spelen i 3D(gta 3, VC och SanAn) passar mycket bättre på en tv än en dataruta, man kan inte slappa å dra igång ett spel när polarna ser på lika dant på en dator som me PS2, men nån måste väl hålla med mig att SA passar bättre på PS2 än på PC... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA är mycket bättre till PC mycket tack vare kontrollsystemet som slår PS2 med hästlängder. Det är inget som slår mus, tangentbord och framför allt, manuellt sikte.

själv tycker jag det motsatta.

att sikta på pcversionen är ju inte ens kul, bara att flytta musen lite o skjuta, på ps2:an behöver man iaf anstränga sig lite (mycket på vissa uppdrag)

ta till exempel Zeros 'Air Raid', skitsvårt på ps2, lär ju bli hur lätt som helst på pc...

en annan sak, i VC på pc var det absolut mäktigaste vapnet minigunnen. varför då? för att den hade en sån kraft som inget annat vapen hade. grejen med pcversionen var att man lätt kunde sikta och skjuta ner helikoptrar på sekunder. detta gick ju inte på ps2, eftersom man där bara kunde sikta rakt fram (inte upp eller ner). hoppas R* tänker på detta till PC-versionen, det var ju alldeles för lätt när man hade en minigun.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

själv tycker jag det motsatta.

att sikta på pcversionen är ju inte ens kul, bara att flytta musen lite o skjuta, på ps2:an behöver man iaf anstränga sig lite (mycket på vissa uppdrag)

ta till exempel Zeros 'Air Raid', skitsvårt på ps2, lär ju bli hur lätt som helst på pc...

en annan sak, i VC på pc var det absolut mäktigaste vapnet minigunnen. varför då? för att den hade en sån kraft som inget annat vapen hade. grejen med pcversionen var att man lätt kunde sikta och skjuta ner helikoptrar på sekunder. detta gick ju inte på ps2, eftersom man där bara kunde sikta rakt fram (inte upp eller ner). hoppas R* tänker på detta till PC-versionen, det var ju alldeles för lätt när man hade en minigun.

Mmmm, håller me dig Vigge

Kör du PS2 eller PC?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade GTA 3 och Vice City på PC, sen i somras köpte jag ett PS2 ENDAST av anledningen att San Andreas skulle komma till hösten. Nu när det (äntligen) kommit så har jag gjort några tappra försök att lära mig kontrollerna till PS2, men det är oerhört frustrerande att man när i princip kass påett spel men VET att man skulle vara mkt bättre på om man fickl spela med sina vanliga kontroller(mus,tangentbord).

Jag KOMMER at göra fler försök, men som det känns nu är det uppgivet, jag är för dålig på gamepad helt enkelt och har inte tålamod att träna upp mig på ett spel jag redan är bra på. På PC.

Så därför längtar jag helt enormt efter pc-versonen av San Andreas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker typ allt är bättre och skönare på PS2...

Softa i soffan/sängen med cola och chips och en kompis är ju fan så mycket bättre än att sitta framför datorn med FPS kontroller... aldrig gillat FPS kontroller med tredjeperson... det var OK i Max Payne typ... men det är allt.

Nej... det är inte samma känsla att sitta och spela single player spel till PC tycker jag :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...