Jump to content

hur lägger man till bilar?


SaiGon
 Share

Recommended Posts

Tjenare, ni får hälsa mig välkomen till forumet, för jag är ny här, men nu till frågan.

jag har laddat hem lite bilar som jag ska byta ut mot några andra, hemsidan där jag laddade hem dom ifrån är www.gta3mods.de . men när jag har lagt in dom med programet imgtool 1.3 så blir bilarna lite biggiga, blandanat, så är det de vanliga fälgarna och inte de snygga som ska va på, sen är inredningen och morotn helvita och färgen buggar sig, sen är det lite dålig motor prestanda mot för vad det ska va.

det är bara kaross modellen som stämmer in.

den här texten stog i readmy filen, och jag förstår inte allt, men ni kanske kan hjälpa mig översätta den så jag för står hur man gör riktigt. här är texten:

Peugeot 406 Taxi

------------------------------

Installation

-----------

+ You need IMG TOOL (download it from www.gta3files.com)

+ Extract the downloaded car. You will find 3 files.

1 x *.DFF (the model)

1 x *.TXD (the texture file)

1 x *.BMP (the wheel)

1 x *.txt (the readme)

+ Open IMG Tool and open \gta3\models\gta3.img

+ Delete the *.DFF model in the list that you want to replace

+ Add the *.DFF model that you downloaded.

+ Close the file and open then \gta3\models\txd.img

+ Delete the *.TXD file in the list you want to replace

+ Add the *.TXD file that you downloaded

+ Open default.ide and change the last value if the taxi to 0.78 (wheel size)

+ Close and you're finish.

..:: You are ready, happy GTA3'ing ::..

Credits

-------

Credits to Don3k (for his excellent job)

Credits to Yuriy Antipin (made the original car)

Contact

-------

Visit www.GTAZone.cjb.net for more...

Or mail us at Info@GTAZone.cjb.net

JAG ÄR MYCKET TACKSAM FÖR HJÄLP

EDIT: kan tilllägga att jag bytt ut taxi.dff och taxi.txd filen mot den gamla taxin, fast det är fortfarande fel, presis som om bara karossen bytts ut, med de vanliga däcken. please help me

Redigerad av SaiGon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

gör precis som det står där... om du vill ha den snabbare så öppna \gta3\data\handling.cfg och ersätt taxi-raden med dena:

1200.0 1.8 3.5 2.0 0.0 0.0 -1 -1 2.0 1.0 0.5 5 350.0 84.0 4 D 10 0.5 1 20.0 2.0 0.08 0.2 0 800000 0.4 -0.2 0.5 B08B 0 0

då blir den riktigt snabb

OBS! GLÖMM INTE ATT SÄKERHETSKOPIERA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har du bytt taxi.dff i "gta3.img" filen och taxi.txd i "txd.img" filen?

man ska inte byta ut taxi.txd i gta3.img utan i den andra!

annars blir bara karossen rätt som du säger...

om du vill byta un fäljarna får du göra det i en annan fil... tror det var i misc filen :huh:

öppna default.ide som ligger i data mappen med nåt text-program och leta upp taxi raden och ändra sista siffrorna (0.7) till 0.75 för att få rätt däckstorlek

Redigerad av GTA3_PLAYER
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jo det stog nåt om handling, men det lyckades jag inte med att fixa hhmmm, hur gör man, det stog bara en massa siffror som jag skulle lägga till i handling eller nåt :huh:

edit: JAHA man ska bara ändra några siffror i readme filen på hur bilen uppför sig, nu vet jag de iaf=)

men hur ändrar man fälgarna?

i mappen till en bmw 325 stog det

- Bodykit

- Doors

- Different Colours

- Excelent Body

- Shining Body

- Place for big rims ("22 inch ^_^ )= vad står detta för??? rims?? däcken eller? hur byter man dom isåfall?

- Wing

Redigerad av SaiGon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jo det stog nåt om handling, men det lyckades jag inte med att fixa hhmmm, hur gör man, det stog bara en massa siffror som jag skulle lägga till i handling eller nåt :huh:

japp du öppnar handling i data mappen med anteckningar, letar upp raden till bilen som du ersatte med din nya. och ersätt raden med den i readme filen. då ändras stötdämpare mm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du ska inte ändra i readme filen utan kopiera siffrorna där och klistra in på rätt plats i handling filen

vad dom menar med Place for big rims ("22 inch) vet jag inet för däckstorleken anges inte i inch i gta3. om du öppnar default.ide så står et i slutet på varje rad nåt tal runt 0.7... det är däckstorleken... ju högre tal desto större däck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du ska inte ändra i readme filen utan kopiera siffrorna där och klistra in på rätt plats i handling filen

vad dom menar med Place for big rims ("22 inch) vet jag inet för däckstorleken anges inte i inch i gta3. om du öppnar default.ide så står et i slutet på varje rad nåt tal runt 0.7... det är däckstorleken... ju högre tal desto större däck.

föresten vilken handling fil, jag råkade ändra i nån redme fil som heter carcols.dat. hur ändrar man i handling filen då?

och vad ska carcols.dat vara tillför då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska försöka översätta din text!

Peugeot 406 Taxi

------------------------------

Installation

-----------

+ Du behöver IMG TOOL (ladda ner det från www.gta3files.com)

+ Packa upp (?) din bil. Du hittar 3 filer.

1 *.DFF (modellen) fil.

1 *.TXD (hur den ser ut) fil.

1 *.BMP (däcken) fil.

1 *.txt (readme, läsmig) fil.

+ Öppna IMG Tool och öppna filen: \gta3\models\gta3.img

+ Ta bort *.DFF filen, för den bil du vill ändra. (Tryck på F2 för att söka.)

+ Lägg till *.DFF filen som du laddade ner.

+ Stäng filen och öppna istället: \gta3\models\txd.img

+ Ta bort *.TXD filen, för dem bil du vill ladda ner.

+ Lägg till *.TXD filen som du laddade ner.

+ Öppna default.ide och ändra senaste värdet taxin till 0.78 (däck storleken, som finns längst bak i värderna för taxin.)

+ Stäng och du är klar.

..:: Du är redo, lycklig GTA3 spel ::..

Credits

-------

Credits to Don3k (for his excellent job)

Credits to Yuriy Antipin (made the original car)

Kontakt

-------

Besök www.GTAZone.cjb.net för mera...

Eller maila oss på Info@GTAZone.cjb.net

va de bra översättning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jo nog var det en bra över sättning=)

en sak sokm irriterar mig när man byter bilarna är att det är svårt o återställa dom till oroginal, jag har fått installera om gta 3 2 gånger för att spelet hängde sig helatiden när jag skulle proa en chopper som jag laddat hem, har du nå tips på hur man gör så man slipper installera om det hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jo nog var det en bra över sättning=)

en sak sokm irriterar mig när man byter bilarna är att det är svårt o återställa dom till oroginal, jag har fått installera om gta 3 2 gånger för att spelet hängde sig helatiden när jag skulle proa en chopper som jag laddat hem, har du nå tips på hur man gör så man slipper installera om det hela tiden?

Gör backuper... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...