Jump to content

Hård musik, någon?


GEAS
 Share

Recommended Posts

Någom som gillar hårdae musik, typ Heavy/Death/Trash/Gothic/Black-metal? För tillfället lyssnar jag på Progressive Death Metal, närmare bestämt Opeth. Också Melodic Death Metal, In Flames. Children of Bodom är ju också hjeta som faen. Sett några sköna konserter på sistone där ni fått headbanga som in i helvete? >_<

EDIT: Ursäkta, skulle egentligen varit på musikavdelningen...

Redigerad av GEAS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Någom som gillar hårdae musik, typ Heavy/Death/Trash/Gothic/Black-metal? För tillfället lyssnar jag på Progressive Death Metal, närmare bestämt Opeth. Också Melodic Death Metal, In Flames. Children of Bodom är ju också hjeta som faen. Sett några sköna konserter på sistone där ni fått headbanga som in i helvete? :rolleyes:

EDIT: Ursäkta, skulle egentligen varit på musikavdelningen...

Opeth trodde jag var Black Metal. Har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnar mest på Oi och punk men det sträcker sig även till en del Black, Death, Goth och liknande.

Lyssnar även på Synth, Ska och Reggae och en del annat.

Bland den, som tråden kallar det, "hårda musiken" är det väl framför allt

Finntroll

Sportlov

Type 0 Negative

Bauhaus

Exctrementory

Skitsystem

The Haunted

och Lite CC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan inte höra om opeth är bra efter ett par låtar, det krävs åtminstone ett helt album. De är ganska "svårlyssnade", tog ett bra tag innan jag fastnade. Ladda ner följande låtar med Opeth:

A Fair Judgement

Masters Apprentices (stavning?)

The Moor

Serenity Painted Death

Circle of Tyrants

In The Mist She Was Standing

Bleak

vafan, ladda ner allt du hittar med dem.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan inte höra om opeth är bra efter ett par låtar, det krävs åtminstone ett helt album. De är ganska "svårlyssnade", tog ett bra tag innan jag fastnade. Ladda ner följande låtar med Opeth:

A Fair Judgement

Masters Apprentices (stavning?)

The Moor

Serenity Painted Death

Circle of Tyrants

In The Mist She Was Standing

Bleak

vafan, ladda ner allt du hittar med dem.....

Circle of tyrants är ingen Opethlåt, bara en cover. Celtic frost (tror dom heter så) har gjort den låten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan inte höra om opeth är bra efter ett par låtar, det krävs åtminstone ett helt album. De är ganska "svårlyssnade", tog ett bra tag innan jag fastnade. Ladda ner följande låtar med Opeth:

A Fair Judgement

Masters Apprentices (stavning?)

The Moor

Serenity Painted Death

Circle of Tyrants

In The Mist She Was Standing

Bleak

vafan, ladda ner allt du hittar med dem.....

Om man ska tanka alla dem för att veta hur de låter, måste man ju ha nåt från den lugna skivan också... typ Closure eller nåt, eller Windowpane :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A Fair Judgement är ganska lugn ju! Master Apprentices är delvis lugn den också.... dock föredrar jag de tunga! Men ibland är det skönt/avslappnande att lyssna till deras lugna. Helt klart värt att ladda ner iallalfall.

EDIT: Fyfan vad Dissection är grymma! Ska snart iväg och köpa en Dissection skiva, samt en Bodom skiva. Heeelt underbart.

Redigerad av GEAS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...