Jump to content

Grafik problem :S


Maxz
 Share

Recommended Posts

Har fått ny dator med ett Gefroce 6800 GT grafikkort.

Men det är ett problem, när jag startar Mafia så får grafiken spasmer

o när man åker bil så ser man bara taket på bilen, resten är under marken :unsure: '

Nån som vet hur man löser problemet? jag har laddat de senaste driviasarna o det senaste DircetX. Men jag ska pröva o installera Vice City o se om det blir samma sak där..

EDIT: Vice funkade iaf hmm konstigt att Mafia ska knöla :wacko:

Redigerad av Maxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mafia använder sig utav en motor som med vissa grafikkort har inställningar in-game som inte vissa grafikkort som sagt inte har stöd för.

gå in i mafiasetup från startmenyn <Start>All Programs>Mafia>Setup>.

nu har jag inte ditt grafikkort så jag kan inte hjälpa dig men testa stänga av ett par av grejerna som låter lite cpsjukt (eller som låter normalt.) hehe, testa lite på måfå, de flesta sakerna där inne har med prestanda att göra, dock blir inte skillnaderna alltid så stora. :)

ifall du får vidare problem så testa med forumen på www.mafiagame.com eller om det var

www.mafia-game.com jaja nånstanns där i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fungerar fortfarande inte men det står att man måste ha ett codec från Indeo fast det kostade pengar att ladda så jag tog ACE Mega Codecpack istället men grafiken är fortfarande muppad -_- !

Någon annan som har ett Geforce 6800 GT o inte får Mafia att fungera normalt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...