Jump to content

Lerkots dagbok


Lerkot
 Share

Recommended Posts

<b>DAG 15</b>

Nu när jag har varit här i Los Santos i femton dagar, så känns det som det är dags att börja sammanfatta dagens händelser. Dagen började som vilken som helst. En En kompis bad mig följa med och utrota lite folk vid ett tågrån. Javisst sa jag och följde med. Det blev en lam strid och jag sprang bakom mina kompisar hela tiden så jag inte skulle bli skjuten. Sen skulle jag åka tåg och kasta lådor till min kompis, men det gick inte så bra. Han vägrade ju stå stilla så jag kunde inte sikta på honom och då gick det som det gick. Han blev oerhört besviken så jag bestämde mig för att göra ett nytt försök.

Då hände det. Tåget stannade och jag blev sugen på att använda det. Jag åkte med tåget genom tunnel efter tunnel, tills det bestämde för att stanna mitt på rälsen. Jag väntade någon timme, mend et vägrade köra vidare så jag tog över kommandot på tåget efter ett handgemäng med den före lokföraren. Det gick inte att köra tåget framåt, så jag backade. Det gick snabbt, jag skrattade och allting var fint och bra. Helt plötsligt så råkade dock den bakre vagnen inte hinna med hastigheten p.g.a farten, så den fastnade i en klippa. Tåget gick inte att köra så det rullade iväg eftersom det var en uppförsbacke. Jag hoppade av och kom på att jag var fast i Red County. Där var jag och min vagn som båda var fast beslutna om att ta sig in till stan.

Efter många tårar så fick jag överge vagnen på spåret eftersom den var alldeles för svår att styra genom att knuffa på den. Sen sprang jag ut för ett stup och då dog jag, så när jag skriver detta har jag precis återupplivats vid ett sjukhus. Det regnar tyvärr, så vi får se om dagen blir trist och molnig.

Redigerad av Lerkot
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DAG 16

Dag 16 började med att jag snackade med några Will Smith-wannabes. De sa att mina kläder var fula men jag anser fortfarande att grönt och lila är smakligt tillsammans. Jag bestämde mig för att försöka hjälpa till vid ännu ett rån och se om det skulle bli bättre den här gången.

Jag glömde dock min pistol i hemmet så ajg körde den vanliga taktiken; snacka skit om min kompis döda mamma, köra över ett par av mina egna och några motståndare för att därefter köra över någon motståndare för att få en pistol. Jag fick en uzi och dödade några fiender. Därefter kom det en bil och jag trodde att jag hade dödat alla, så jag väntade en timme på att mina kompisar skulle döda den siste. De lyckades dock inte skjuta ihjäl den harmlöse gubben som sprang fram och tillbaka, så jag fick försöka. Tyvärr så dog jag eftersom jag inte hade någon ammo och han hade två pistoler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DAG 17

Rydley, min tågrånarförhindrarkompis och jag bestämde oss för att försöka stoppa ett tågrån igen. Vi gjorde ett försök kl 6 morgonen men tyvärr råkade jag välta Rydleys bil och då ville han inte vara med längre. Vi gjorde ett till försök, men då blev jag dödad eftersom mina kompisar vägrade träffa rätt.

Tänk om idioterna hade lekt runka bulle, känns lönt att runka då utan att träffa bullen eller kakan eller vad det kunde vara. Jag dog som sagt och vaknade inte förrän nästa morgon...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...