Jump to content

X-box Vs PS2


 Share

Recommended Posts

För många knappar?

Hm, nu ska vi se...:)

Ps2: 4 axelknappar + 4 vanliga knappar + start + analog + 2 thumbstickknappar= 12 knappar

Xbox: 2 axelknappar + 6 vanliga knappar + start + back + 2 thumbstickknappar = 12 knappar

Mjo... :angry:

vi måste känna oss ägda, men men, komforeten och prestandan är enorm i ps2 dosan;) hehehe

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SQUAREENIX hata Sony? hahah dummaste jag hört i år. Han har förmodligen läst om hur jobbigt det är att utveckla spel till ps2:an :)

Om han menade krönikan som fanns med i ett nummer av Super Play så skrev de inte vilka företag som inte gillade PS2an, men de flesta gillar inte den, men de utvecklar spel till den för att det är den konsolen flest människor har. Me nde hade helst sett att Xbox var störst eftersom de hade kunnat skapa mycket bättre och större spel med bättre grafik m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS2 såklart! det är så skönt att höra den där bullrande fläkten hela tiden.. en sån borde XBOX installera.. :o

Bullrande? Min maskin susar bara lite lätt. ;P

Jaja, min gamla har ju mer motor ljud än va gta vc. Men det är den det. :)

PS2! Vem har inte blivit sne på Windows?! Jag har! Microsoft får hålla sina fel på pc. Dom skall inte sprida över det till konsoll marknaden. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet vad JAG talar.

Vad trodde du?

Kanske meningsskiljaktigheter?

Det jag menade var att Xbox är den enda "konsol" som nånsin hängt sig för mig, och då menar jag en riktig hängning och inte fel på skivan.

Hur såg skivan ut då? Kan väl ha varit repig eller kanske tom bränd. Vad vet jag? Hängde det sig ofta eller var det något som skedde endast en gång?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur såg skivan ut då? Kan väl ha varit repig eller kanske tom bränd. Vad vet jag? Hängde det sig ofta eller var det något som skedde endast en gång?

Jag skrev att det inte berodde på skivfel.

Spelet var ett splitternytt original av "pirates of the caribbean" och felet hände när man ute och seglade utan att vara i ett sjöslag.

Och det hände inte bara en gång utan flera dock inte hela tiden utan bara nån gång ibland...

Spelet var helt spelbart med den sällsynta kraschen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrev att det inte berodde på skivfel.

Spelet var ett splitternytt original av "pirates of the caribbean" och felet hände när man ute och seglade utan att vara i ett sjöslag.

Och det hände inte bara en gång utan flera dock inte hela tiden utan bara nån gång ibland...

Spelet var helt spelbart med den sällsynta kraschen.

Lite trött så därför missade jag det om skivan.

Men ok, låter som det skulle kunna vart fel på skivan eftersom det skedde på samma ställe. Bytte du in spelet mot ett nytt eller hur löste det sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite trött så därför missade jag det om skivan.

Men ok, låter som det skulle kunna vart fel på skivan eftersom det skedde på samma ställe. Bytte du in spelet mot ett nytt eller hur löste det sig?

Nä, han sålde spelet efter en månad när vi var klara med det.

Det hände inte på exakt samma ställe hela tiden, bara under vissa omständigheter, det vill säga när man var inzoomad på skeppet och seglade runt på öppna havet, utan att vara i ett sjöslag, vilket vi sällan gjorde för det var långsammare än utzoomad "world view".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...