Jump to content

Gtasajten


Tiger|
 Share

Recommended Posts

Det är vissa saker jag skulle vilja poängtera med Gtasajen...

Om man kollar på gtasajten i antingen firefox eller opera så ser den helt förjävlig ut, det går fortfarande att läsa vad det står, men det är fult som fan...

Opera buggar

Firefox buggar

Dessa buggar är det första som jag tänkte påpeka, sen även har designen på sidan varit orörd ända sen sidan kom upp typ... Och denna design är på tok den fulaste jag sett... Med tanke på att du har många användare, dock flest små ungdomar som inte klarar att skriva bra svenska i kommentarerna så tycker jag ändå att din design kräver en uppdatering...

Här lyder en sammanfattning om någon inte orkar läsa:

1. Skaffa validerad html så att sidan kan ses i alla webläsare.

2. Fixa en ny design, samt ett nytt och fräsht upplägg på sidan

Detta var väl typ det jag tänkte säga, och nu väntar jag mig en massa svar av de som vill försvara Hultenius i dessa frågor, och av de som dedikerar sin lediga tid med att skratta samt gråta åt Hultenius nyheter etc...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är vissa saker jag skulle vilja poängtera med Gtasajen...

Om man kollar på gtasajten i antingen firefox eller opera så ser den helt förjävlig ut, det går fortfarande att läsa vad det står, men det är fult som fan...

Opera buggar

Firefox buggar

Dessa buggar är det första som jag tänkte påpeka, sen även har designen på sidan varit orörd ända sen sidan kom upp typ... Och denna design är på tok den fulaste jag sett... Med tanke på att du har många användare, dock flest små ungdomar som inte klarar att skriva bra svenska i kommentarerna så tycker jag ändå att din design kräver en uppdatering...

Här lyder en sammanfattning om någon inte orkar läsa:

1. Skaffa validerad html så att sidan kan ses i alla webläsare.

2. Fixa en ny design, samt ett nytt och fräsht upplägg på sidan

Detta var väl typ det jag tänkte säga, och nu väntar jag mig en massa svar av de som vill försvara Hultenius i dessa frågor, och av de som dedikerar sin lediga tid med att skratta samt gråta åt Hultenius nyheter etc...

fan vad konstigt hemsidan ser ut hos dig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men IE har även den buggar i sig på vissa sidor, men många använder firefox nu för tiden, jag använder aldrig opera förutom att kolla om mina sidor har ngt grafik fel på sig, men jag passade ändå på att testa opera eftersom den är väldigt strikt med validering etc i flesta fall..

och varför det ser konstigt ut är för att sidan inte är ordentligt kodad, det var en stor anledning till att jag postade denna tråd...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte vad som buggar i Firefox?

ord på det, och enda felet med operas rendering är att listorna har för stora mellanrum + att flashen i loggan visas på en ny rad.

Hultan har länge planerat GTASajten v5, vet inte riktigt hur det går med arbetet bara.

Btw, fel forum, bättre om den legat i GTAsajten - Allmänt

Designen fungerar bra, tycker inte att något bör ändras förutom att gå över till XHTML & CSS för den. Detta har jag iofs redan påpekat för Hultan flera gånger @ #gtasajten -_-

En sak till, bara för att koden validerar ser den inte alltid lika dan ut i alla browsers, IE brukar ha problem med fullt valid kod, då det ofta krävs en massa hacks för att få skiten att funka och se ut som det ska :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa buggar är det första som jag tänkte påpeka, sen även har designen på sidan varit orörd ända sen sidan kom upp typ... Och denna design är på tok den fulaste jag sett... Med tanke på att du har många användare, dock flest små ungdomar som inte klarar att skriva bra svenska i kommentarerna så tycker jag ändå att din design kräver en uppdatering...

Här har vi en som inte kommer ihåg passagensidan :rolleyes::D

Redigerad av ZalCiNoWa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vadå passagensidan?

och sen vigge: om sidan är fullt validerad, så funkar den i vilken strikt eller inte strikt browers som helst...

nope, IE har flera problem med standard-kod, även om den validerar så kan fortfarande IE rada upp allt fel, blanda ihop elemet osv.

Blandar man in CSS blir det ännu värre ;P

Ta IE 6 som exempel, den har en bugg som gör att XHTML 1.0 Transitional dokument renderas i Quirks mode, vilket gör att renderingen inte följer webbstandarden, utan att IE följer sin egan "standard".

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nope, IE har flera problem med standard-kod, även om den validerar så kan fortfarande IE rada upp allt fel, blanda ihop elemet osv.

Blandar man in CSS blir det ännu värre ;P

Ta IE 6 som exempel, den har en bugg som gör att XHTML 1.0 Transitional dokument renderas i Quirks mode, vilket gör att renderingen inte följer webbstandarden, utan att IE följer sin egan "standard".

Microsoft du vet, strävar desperat för att vara idealet :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...