Jump to content

LjudProblem


jensen
 Share

Recommended Posts

Ok, jag har alltid lirat VC på PS2 men nu tog jag steget och kör nu på min PC..

Allt fungerade perfekt men efter några uppdrag så började ljudet skumma till sig.

Bitvis var ljudet "högt" och snabbt, nu är det "lågt" och långsamt...Väldigt långsamt kan tilläggas. Jag är lite av en nOOb när det gäller datorer i allmänhet så förklara för mig som om jag vore ett barn om ni vet...

Men jag har försökt med att ändra inne på sound options och grejjer, jag har ac3codecs o grejjer om det skulle behövas...

fattar i alla fall ingenting... :'(

Snälla hjälp en luffig nybörjare! :P

Redigerad av jensen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry...Jag ändrade min första post...Skrev "laddade ner" det när jag igentligen menade "lade ner det"....Som i lade ner det i påsen efter mitt inköp...

Ber verkligen om ursäkt om det blev något missförstånd :ermm:

mm, säkert :lol:

Som alltid med ljudproblem i Vice City ska man först ändra "audio hardware" i Options till en som låter bättre. Om inte det hjälper kan man gå till Kontrollpanelen --> Ljud --> Volym --> Högtalarinställningar --> Avancerat --> Prestanda och sänka maskinvaruaccelerationen helt eller delvis. Att du även kan uppdatera drivrutinerna för ljudkortet behöver jag väl inte ens nämna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Galet...

Ok, tack för hjälpen för det första...

Men av ödets ingripande så började jag i ren desparation att pilla på SFX volym kontrollen...när jag sänkte/höjde den så blev/blir ljudet perfekt, men om jag inte pillar på den så är ljudet fortfarande slow som fan....

hehe, weird...

Och åter igen, förlåt för att jag inte läste reglerna osv.

Kjam >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...