Jump to content

Kill Bill


The Dude
 Share

Recommended Posts

Kill Bill är vacker och välgjord, men som film så oerhört usel.

"I'm going to Kill Bill" - värsta storyn någonsin...dock skön att se på om man gillar vackert våld.

Det är väl inget usel story, Bill är ju bara en på hennes Killing list. Jag fattar inte riktigt alla som säger att den är meningslös och dålig story.

Aja man får tycka som man vill. Jag tycker den är ett riktigt mästerverk iaf!

Pai Mei asså, är det rätt stavning då pico? Han måste vara den skönaste filmkaraktären genom tiderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl inget usel story, Bill är ju bara en på hennes Killing list. Jag fattar inte riktigt alla som säger att den är meningslös och dålig story.

Aja man får tycka som man vill. Jag tycker den är ett riktigt mästerverk iaf!

Pai Mei asså, är det rätt stavning då pico? Han måste vara den skönaste filmkaraktären genom tiderna.

Själv tycker jag att en story som går ut på att döda några på en lista inte är så jätte bra och tänkvärd, men klart att det gör sig bra som actionfilm, mästervärk vet jag dock inte om man kan kalla den (möjligtvis i sin genre, för den är väldigt vackert gjord).

Alla tycker olika, själv gillar jag lite djupare filmer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tycker jag att en story som går ut på att döda några på en lista inte är så jätte bra och tänkvärd, men klart att det gör sig bra som actionfilm, mästervärk vet jag dock inte om man kan kalla den (möjligtvis i sin genre, för den är väldigt vackert gjord).

Alla tycker olika, själv gillar jag lite djupare filmer...

Om inte en film av Quentin Tarantino är djup så vet jag inte vad.

Och föresten, så kan man säga om alla filmer, "en story som går ut på att döda några på en lista"

Lord of the rings: En satans ring som måste förstöras.

Speed: en buss som inte får köra under 80.

De första filmerna jag kom att tänka på bara, så kan man sammanfatta dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om inte en film av Quentin Tarantino är djup så vet jag inte vad.

Och föresten, så kan man säga om alla filmer, "en story som går ut på att döda några på en lista"

Lord of the rings: En satans ring som måste förstöras.

Speed: en buss som inte får köra under 80.

De första filmerna jag kom att tänka på bara, så kan man sammanfatta dom.

Jodå, men då är det lite runt omkring också, för i Kill Bill är det nästan bara att hon ska döda några (visst, lite känslomässigt, dom försökte ju döda henne).

Jag säger inte att den är dålig, bara att jag inte tycker att storyn är ett mästervärk.

Speed är en helt vanlig actionfilm, och i actionfilmer brukar handlingarna inte vara så mycket mer än att en människa ska rädda jorden etc. Detta gäller ju också för Kill Bill även fast det är två helt olika actionfilmer.

Lord Of The Rings är en egen värld, och i sitt sett är det är ett mästervärk. Storyn är inte alls så djup, den blir så bra pga världen den utspelar sig i och att den är så välgjord.

Handlingar i filmer måste inte alls vara djupa, jag säger bara att Kill Bills story inte ens är nära ett mästervärk. Det behöver inte betyda att det är en dålig film.

"Och föresten, så kan man säga om alla filmer, "en story som går ut på att döda några på en lista"" - Va kul då! Men så är ju inte alla filmer mästervärk heller...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag säger inte att storyn är ett mästerverk. Om Ian Fleming skulle regissera en film där en brud ska döda 5 pers på en lista så skulle det bli skit. Men nu är det inte Ian Fleming utan Tarantino. Storyn i säg är ju inget speciellt men filmen i helhet är ett mästerverk (enligt mig) Riktigt skön musik också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag säger inte att storyn är ett mästerverk. Om Ian Fleming skulle regissera en film där en brud ska döda 5 pers på en lista så skulle det bli skit. Men nu är det inte Ian Fleming utan Tarantino. Storyn i säg är ju inget speciellt men filmen i helhet är ett mästerverk (enligt mig) Riktigt skön musik också.

...så varför klagar du?

Enligt mig är det en bra film med ganska dålig story, thats all...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...