Jump to content

Vad är Ragdoll Physics?


skribb
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nån som har lirat det sköna Porrasturvat? Det är en "Ner-för-trapp-knuffnings-simulator", som går ut på att knuffa ner en kille för en trappa, så att han bryter så många ben i kroppen som möjligt >_< , för att få så höga poäng som möjligt. Sköna ljud, hehe :P

Givetvis använder spelet raggdoll-fysik, annars hade jag inte skrivit om det här... finns att ladda ner här!

Hittade detta:

Story:

The legendary superhero Spector has found, to his shock, that he

cannot write off all the damage he has caused to the city out of

his taxes unless he proves that he has sustained significant

damage in the process himself! Now it's up to you to 'help' him

with this little detail..

Usage:

1. Select the body part which you wish to push, by clicking on

the damage diagram on the bottom left side of the screen.

2. Depress left mouse button and drag sideways and up and down

to select the angle of the push.

3. Pay close attention to the pulsing power bar, and click on

'dismount' when it shows the force that you wish to use for

the push.

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som har lirat det sköna Porrasturvat? Det är en "Ner-för-trapp-knuffnings-simulator", som går ut på att knuffa ner en kille för en trappa, så att han bryter så många ben i kroppen som möjligt >_< , för att få så höga poäng som möjligt. Sköna ljud, hehe :P

Givetvis använder spelet raggdoll-fysik, annars hade jag inte skrivit om det här... finns att ladda ner på nätet nånstans... (typ www.download.com, men är inte säker)

Det "visade jag" i Onlinespelstopicen ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Onlinespel..såna där småspel man hittar på nätet..

Jag hittade också Porrasturvat på DVDGamer.

Du behöver inte bli så "upphetsad".  ^_^

Kallas inte det Freewares eller Sharewares? Trodde att Onlinespel var sånt man spelade på internet... haha, upphetsad :angry: förlåt om jag lät arg :">

EDIT: Jag kom på en rolig sak i Meqon-demot som Korven länkade till, man kan lyfta flera föremål samtidigt, och lyfta tex. en "kropp" i flera kroppsdelar samtidigt... Man börjar med att "ta tag" i ett föremål eller kropps del i något av alla de testerna i Meqon-demot, håll inne vänster musknapp, tryck sedan på höger musknapp, då bör linjen som kommer fram när man tar tag i något föremål/kroppsdel ha försvunnit. Klicka sedan igen på något föremål/kroppsdel, du bör då kunna lyfta båda föremålen/kroppsdelarna samtidigt. Upprepar du det hela så kan du lyfta ännu flera föremål/kroppsdelar... Man kan tex. ta tag i flera kroppar samtidigt eller lyfta en gubbe både i huvudet och i foten samtidigt :angry:

Tror ni ser vad bilden föreställer >_<

EDIT: Tryck på F8 för Slow-Motion :P

post-23-1092350219_thumb.jpg

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...