Jump to content

The Whore


Cortez
 Share

Recommended Posts

Är på ett annat uppdrag nu.

Man ska köra till ett hotell.(ensam)

Sen ska man gå in i hotellet, och där har man 3 uppgifter.

"Döda chefen för hotellet"

Jag fick reda på att han satt i resturangen, rummet längst bort, i vit kostym. Via killen bakom "checka in-disken".

Så länge man gömmer vapnet så bryr sig inte vakterna.

Men så fort man skjuter på honom och dödar han, så kommer dom direkt.

Först kommer en kille med vanlig pistol.

Efter man dödat han får man reloada.

Just då kommer en gammal gubbe med en shotgun, och skjuter ner mig innan jag reloadat klart...Man försöker gömma sig när man reloadar men han hinner upp ändå innan.

Hur ska man göra för att klara det, så lite uppmärksammad som möjligt?

Sen ska man döda en hora som skvallrat om affärerna.

Nån som har lust att säga var hon befinner sig?

Sen ska man upp till chefen's kontor, ta med sig dokument(vet inte exakt),

Sätta ut sprängämnen(hur fan gör man det? Och var ska man sätta dom? Är det bara ta dom i Inventory, och lägga var som helst på kontoret?)

Det står inte med i uppgifterna, men jag antar man måste ta sig ut från hotellet och en bit därifrån för det ska sprängas.

Och antagligen tillbaka till Salieri.

(Rena gissningar.)

Btw, är det lättare om man gör uppgifterna i en annan ordning, än vad som sägs?(undrar)

Btw, nån som vet om det finns nåt "first aid-skåp" i hotellet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gubbarna i början är det bara panga ner. Jag tror det är lättare om du struntar i chefen till en början, och börjar skjuta vakterna direkt. Chefen dödar du på hans kontor som är på våningen högst upp. Horan är i något badrum i ett rum på första våningen (vet inte vart det ligger exakt). First aid finns i det lilla rummet bakom receptionen.

Sprängämnena behöver du inte oroa dig för. Det kommer en film då.

Redigerad av Pol Pot
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Ok, det brukar gå så här...

Jag skjuter först de gubbarna som står närmast dörren(döttvakter), då kmr gubben från receptionen, med din feta shotgun och ska peppra mig. ( har även testat att börja med han i receptionen. då kommer de från alla håll.

Från resturangen, och dörrvakterna. Och det verkar som det inte finns nåt slut på dom.

Vart man än går.

Tog nyckeln bakom receptionen, men hittade ingen dörr som gick att öppna. ( på första våningen) kollade även de på 2:a, men ingen gick att öppna. Samtidigt som det kommer gubbar överallt, som alla vill döda mig...

Och den stressande musiken i bakgrunden är ju inte direkt till nån hjälp.

En gång lyckades jag få upp honom på sitt kontor(chefen) utan att få någon vakt efter mig. Dödade han, hans vakt var där o skjöt på mig osv...Sen strömmade det vakter in genom dörren som aldrig tog slut... :wub:

Men det gjorde min ammunution.

Och ja, jag försöker ta upp deras vapen. Men deras ammo på deras vapen står för det mesta på "0/0". Eller kanske 10 skott.

Medans det strömmar vakter...

Jag funderar nästan på att andvända trainer på det uppdraget...

Oändlig ammo, eller odödlighet...

För det känns inte som det går att klara, även fast jag vet att det går.

Om jag bara visste var horan var exakt, så skulle jag klara uppdraget lätt. ( men jag hittar henne ingenstans.

De ändå dörrar som går att öppna går till 2 sovrum. ^_^

Aja försöker ett par gånger till innan jag andvänder trainer.

Btw, nån som vet om man skriver in fuskkoder, försvinner de om man skriver dom igen?

Och, var hittar man savegame'sen i mapparna? ifall jag fuskar och det inte går att ta bort, så vill jag ha en kopia som jag kan ha att lägga i nån annan profil, så man kan försöka senare igen

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men alltså det uppdraget är enkelt. Börja med horan, nyckeln behöver du inte till hennes dörr. Hon finns i något av rummen, vissa kan man gå in i, men när det är hennes rum tror jag det kommer en film. Annars kan du testa att gå in i badrummen också...

Vidare ska du döda hotellchefen... han sitter där nere och äter. Så traska lugnt in i rummet där han är, utan något vapen framme (Vilket du inte bör ha haft någon gång än) och sätt dig i huk(?) position intill väggen bakom de två herrarnas bord. Nu plockar du snabbt fram valfritt vapen och saftar till hotellchefen med lite bly. Dör han inte gör det ingenting. Det kommer vara kanske tre snubbar där inne som vill döda dig, dem blir dock inga problem eftersom du har skydd... kan eventuellt komma in 2-3 till från dörren...

Sedan är det bara att traska upp.... hela tiden ta upp deras shotguns och byta vapen vid alla tillfällen (Så gör i allafall jag) men byt bara så länge du får ett hyfsat bra vapen... men ta inga genvägar.... kutar du bara raka vägen upp så bör det inte vara många vakter ivägen.

Väl uppe använder du nyckeln... som du tagit efter att skottlossningen börjat och öppnar hotellchefens dörr... där skjuter du vakten, och eventuellt honom. Sedan sätter du sprängladdningen och drar... skjut eventuella vakter. Du behöver inte sätta dig och vänta på nya vakter hela tiden. Kanske det är därför det är oändligt. Personligen kommer jag ihåg högst 8 vakter, med dem vid dörren...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

TACK Upson. :wub:

Klarade uppdraget utan fusk i hotellet. ^_^

Men nu har jag ett annat problem.

Sitter på taket, och ska fly därifrån, upptäcker en brandstege, och tänker:

"Min väg ner till friheten"

Men när man börjar springa, så hör man polissirener, och det springer upp poliser för trappan som pepprar mig med bly. :wub:

Jag har en shotgun med ett par få skott kvar, men bara 8 i LIV.

Hur ska jag ta mig därifrån och ner till marken för att komma därifrån utan allt för mycket skada(så jag inte dör)?

Jag kan inte hoppa ner till marken för jag har bara 8 hp, så jag kommer nog dö då.

Hur ska jag göra? snälla hjälp B)

*EDIT*

Har nu tagit mig uppför trappan istället, och hoppar över hustak efter hustak.

Men det står en polis med sniper lite längre bort på ett annat hustak som sniprar ner mig...

Och jag har ju bara en shotgun och en colt python(pistol) så det träffar honom inte så bra på det avståndet gissar jag på.

Hur ska jag göra? ^_^

Har nu kommit till en "trappa" formad av lådor, 2 st poliser med vabliga pistoler, och en polis med sniper ett tak längre bort. Sniper-polisen kollar bort ibland och de andra 2 poliserna också. Men när man ser dom så är några saker igen, kulorna studsar på "rören" istället för att träffa dom, trots siktet är på dom.

Nån hjälp?

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ligger en kniv i ett av hotellrummen som man kan använda för att döda hotellchefen, då påkallar man ingen uppmärksamhet och kan lugnt gå därifrån utan att bli nedskjuten.

Testa också att snacka med hotellchefen innan ni dödar honom. ;)

Cortez: Du ger upp för lätt, försök lista ut själv vad du ska göra i uppdragen. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...