Jump to content

Åka på framhjulet


seal
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur gjorde du då?? bromsade och samtidigt tryckte på "numpad 9" eller? (w00t)

Gasa (w00t)

O sen när du har full fart så trycker du handbroms, vanlig broms, samt luta frammåt, då kommer du åka på famhjulet! funkar bäst med crossen och PCJn...

Sen komemr det knepiga o köra lång, vespan är fusk och där med utesluten....

Bakhjul är ju nästan för lätt! går ju köra hur långt som helst med alla hojar i prinxip, hehe... Iofs bara crossen det går bra o svänga med runt hörn osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska vi ha minitävling här!!

Tävlingsregler (w00t)

- Endast PCJ 600 tillåten!

- INGET JÄKLA HANDLINGFUSK!!!

Så? svåra regler, hehe...

Jag va ute o körde precis, fick följande bästa stoppie:

SYOPPIE BONUS: $ 86 Distance: 560 feet Time: 8 seconds

Nå, nån som slår det?? (w00t) Vi räknar enbart på tiden.... Men skriv gärna allt...

Sklriv vad ni får ändå!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nå, hur går det för er?

Lyckades du få uppp den på framhjulet förresten?

Somsagt, bara håll inne broms, handbroms o luta frammåt, det får inte regna o testa med PCJn... Sen när du lärt dig det så trycker du ner alla tre knappar, sen när den väl kommit upp så fortsätter du hålla framåtlutningsknappen, MEN, du duttar bara på bromsen! (handbroms behövs ej när man kommit upp...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp... Det är smidigast, annars kraschar man bara in i en bil om man ska köra långt...

Det enda problemet är ju att jag inte har tillgång till flygplatsen :)

Den är ju på andra ön och dit har jag inte hunnit att komma till än :">

Är på det där uppdraget efter uppdraget då man spränger byggnaden med RC-helikoptern!

hur många uppdrag har jag kvar tills jag kommer till andra ön??? :-O

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda problemet är ju att jag inte har tillgång till flygplatsen  :P

Den är ju på andra ön och dit har jag inte hunnit att komma till än :">

Är på det där uppdraget efter uppdraget då man spränger byggnaden med RC-helikoptern!

hur många uppdrag har jag kvar tills jag kommer till andra ön??? :-O

Vet inte, man får det rätt snabbt...

Men kör på rakan där vid det stället där man får spara första gångerna, det går ju fint... hoppas på att det inte kommer nån bil... :)

EDIT, räknade på en sak, igår när jag körde bakhjul så hade jag en genosmsnittshastighet på 229 km/h på bakhjulet, med orginal PCJn, de ni, hehe, nått o bita i... :P

Liiiiiite bättre en vad jag kan med min hoj IRL, hehe... körde drygt 8 mil idag, asgött, va uppe på ett industriområåde o lekte lite med... testade o göra stoppies, men det är för halt på marken ännu, framhjulet släpper... :)

Redigerad av Martin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vet inte, man får det rätt snabbt...

Men kör på rakan där vid det stället där man får spara första gångerna,  det går ju fint... hoppas på att det inte kommer nån bil...  :)

Japp, det är där jag brukar gör mina record :)

hehe..

Jag längtar verkligen tills jag kommer till andra ön :P

Jag brukar köra i mitten eller på sidan av vägen för att undvika bilarna!

Redigerad av seal
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte, man får det rätt snabbt...

Men kör på rakan där vid det stället där man får spara första gångerna, det går ju fint... hoppas på att det inte kommer nån bil... :)

EDIT, räknade på en sak, igår när jag körde bakhjul så hade jag en genosmsnittshastighet på 229 km/h på bakhjulet, med orginal PCJn, de ni, hehe, nått o bita i... :P

Liiiiiite bättre en vad jag kan med min hoj IRL, hehe... körde drygt 8 mil idag, asgött, va uppe på ett industriområåde o lekte lite med... testade o göra stoppies, men det är för halt på marken ännu, framhjulet släpper... :)

Genomsnittshastighet? Hur räknade du ut de? Eller har du något program för det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Genomsnittshastighet? Hur räknade du ut de? Eller har du något program för det?

Räknade ut det bara, man ser ju hur många feet man åkt o hur många sekunder... då är det bara o ta längden delat på tiden, så får man feet/sek, sen räknar man om det till km/h... sök på google efter vad 1 feet/s är i km/h... det va typ 1,094 eller nått sånt, kommer inte ihåg riktigt

Men annars säger du bara hur många feet/s du fick, jag fick 208 ft/s...

BTW, kom på att jag faktiskt gjorde en stoppie från 10km/h fart idag, hehe :) , lyfte lite, men annars är det för halt ännu, däcken får inte upp nån varme nu när det är kallt ute... (asfalten är så kall...) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Räknade ut det bara, man ser ju hur många feet man åkt o hur många sekunder... då är det bara o ta längden delat på tiden, så får man feet/sek, sen räknar man om det till km/h... sök på google efter vad 1 feet/s är i km/h... det va typ 1,094 eller nått sånt, kommer inte ihåg riktigt

Men annars säger du bara hur många feet/s du fick, jag fick 208 ft/s...

BTW, kom på att jag faktiskt gjorde en stoppie från 10km/h fart idag, hehe :) , lyfte lite, men annars är det för halt ännu, däcken får inte upp nån varme nu när det är kallt ute... (asfalten är så kall...) :)

Just det, tänkte inte på att man får resultaten från wheelin.

För övrigt vet jag hur man räknar ut det. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...