Jump to content

Ramones tråden!


Bubbli
 Share

Recommended Posts

Jag tycker det e dags att vi startar en Ramones tråd för dom som gillar Ramones! Som Mademan och nån mer men minns ej vem! Ni kan lista låtar och så sådant...

Ramones ETT av världens största punk band... Joey och Dee Dee är döda ( :( :'( ) Joey gick bort i lymfcancer och Dee Dee i överdos av nån sput drog uppdaterar när jag kollat vad den hette om det står!

Mina favorit låtar! Ingen ordning!

Poison heart, R.A.M.O.N.E.S., I don't wanna grow up, Mama's boy, We want the airways, Pet Sematary, Howling at the moon, Judy is a punk, Commando, Beat on the Brat, Cretin hop, Chop suey, Smash you, Spider-man (ramones versionen alltså givetvis), Suzy is a headbanger, Do you wanna dance och många mer typ alla!

Säjer bara "Hey ho let's go!!!"

Dee Dee and Joey may God bless you for being in my life :)

Redigerad av Mr. M
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Weee äntligen. Har en skit stor poster i taket nu med Road To Ruin Det bästa skivomslaget enligt mig. :angry: Har du sett rock n roll high school? Joey är grym i den filmen :P

Sen Lifestyles of the ramones är en bra film om ramones :angry:

Får snart 2 ramones böcker Ramones the twisted history och Ramones an american band :angry:

Hehe Bra mr.m du stavade rätt på Pet sematary alla stavar alltid fel på den :)

Som "Pet semetery, Pet Cematery .. och liknande" iaf är pet sematary en av mina favorit låtar.

Jag vill gärna byta till mig live inspelningar om du har några ? :)

Kanske blev lite svårt att läsa blev så upphetsad över att det kom en Ramones tråd

R.I.P Joey R.I.P DeeDee :">

EDIT

Har 2 st ramones tröjor Vad har du för ramones prylar? :(

Redigerad av _-MadeMaN-_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Har Loco Live på CD hemma och jag har inte lyssnat på Ramones på ett tag men ska börja igen! Och den där "postern" du har med märket det har jag på en tröja. Ramones e ett av dem bästa punk band som funnits och dom höll på sedan '76 eller nått fram till '96 och dom åren (20) var fantasiska (även ifall jag e 14 så tycker jag dom e grymma) Ramones e ett av dom band som på verkat mig mest jag skaffade långt hår (tyvärr har jag nån blond färg på håret) och byte från manchester byxor till ganska tajta jeans och jag e inte ledsen... Som sagt "Road to ruin" e typ det bästa jag gillar omslaget till "Brain drain" lr "Adios Amigos" och filmen så jag vill se den men har inte hittat den!

Sett omslaget till "We're a happy family" DET e grymmt hehe!

Redigerad av Mr. M
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lol jag skaffade också långt hår pga ramones :) Och tajta brallor med hål i.

Sen en MC jacka för 2100 på mc-dress precis replica av ramones jackorna.

Ärligt talat jag har inget annat än ramones i huvudet. Lyssnar inte på något annat

jag lever som en ramones. Har ramones i min ipod när jag skejtar var jag än går.

EDIT

Men we're a happy family skivan suger :'( Marcy har själv sagt det i en intervju

Redigerad av _-MadeMaN-_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag tänkte skaffa sådan jacka men har inte så mycket pengar. Min farsa köper och säljer basar och sådant och en gång surfade han runt på eBay och såg att man kunde köpa Dee Dee's basar för typ 8,000 jag försökte få honom att köpa en åt mig men han ville inte ( :'( :) ) Men men... Ska börja lyssna på Ramones SERIÖST igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har inte hört alla en men dess är bra:

Surfin' Bird ( rättså rolig ibland (w00t))

Beat On The Brat

Blietzkrieg Bop

Rockaway Beach

Carbona Not Glue

Rock & Roll High School

Sheena Is A Punkrocker

California Sun

Do You Remember Rock & Roll Radio

Here Today , Gone Tomorrow

I Wanna Be Sedated

det är dom än så länge (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, kan inte så många ackord så bra spelar ltie då och då! Men nej jag har inte It's alive jag har bara (tyvärr) Anthology, Loco live och The best of the Crysalis years (men den finns tydligen på 2 CD jag har den på 1 CD) Sedan har jag en mössa och en tröja ska som sagt skaffa lite mer saker!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...