Jump to content

Battlefield Vietnam


Add3
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 581
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skulle vilja ändra på några detaljer i era diskussioner. Det heter Vietminh och inte Vietsinh. När Nixon blev president i USA lovade han att USA skulle dra sig ur kriget, så man tog hem många soldater. Trots att Nixon sa att man skulle dra sig ur kriget han man under hans tid invadera både Kambodja och Laos, samt återuppta bombningarna i Nord. Nixon kallade det "Vietnamesering" att dra ut det amerikanska styrkorna och ersätta dom med Sydvietnamesiska. 1973 skrev USA på ett avtal om att man skulle lämna Vietnam, vilket man höll och drog ut 90% av alla trupper. De återstående var mest från flottan samt elit- soldater och helikopter och jakt- piloter. Alla markstyrkor bestod nu till 99% av Vietnameser. Även Nord hadde gått med på vapenvila. Men i slutet på 1974 så inledde Nord samt de återsående av Vietcong (Vietcong höll på att upplösas efter Ho-Chi Minhs död 1969) en storoffensiv mot Syd. Eftersom USA bara andvänt sina styrkor under kriget, så var Syd styrkor nästan helt oerfarna och Nord erövrade område efter område i Syd. I April 1975 kapitulerde Syd och alla amerikanere evakuerades.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju en helt vanlig airstrike. Napalm skulle flyga iväg och fassna på allt tills det blev ett brinnande inferno. Här blir det bara en rad explosioner sen är det över.

Så här står det i en uppslagsbok om napalm:

Den nu vanliga napalmbomben består av ett spolformat hölje, innehålande 300- 400 l napalm, samt i regel två tändanorningar. Vid anslag sprid napalmet och täcket ett droppformat område som är 150 m långt och 40 m brett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här står det i en uppslagsbok om napalm:

Den nu vanliga napalmbomben består av ett spolformat hölje, innehålande 300- 400 l napalm, samt i regel två tändanorningar. Vid anslag sprid napalmet och täcket ett droppformat område som är 150 m långt och 40 m brett.

nappast 140 meter långt i bfv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte så mycket att göra med bfv att göra, men det är Bf.

Jag skulle jona en server, då cdläsaren inte kunde läsa av skivan,det sa "karack" :blink:

Jag öppnade och tog fram skivan och den var i 2 bitar -_-;)

Sen kollade jag under den, då en till "bit var lös", då petade jag på den och den ramlade också av ^_^

Det blir att köpa nytt bf42 imorn :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...