Jump to content

Program till GTA????


STATUS
 Share

Recommended Posts

Hej vi en en grupp på 5 pers som undrar om någon vet vilket program som GTA-skaparna använde för att skapa just GTA???

Vi är nämligen själva väldigt nyfikna på att göra ett liknande spel.

Vårt mål är lite anurlunda bara. Vi kommer ha en blandning av Gta och The sims.

Sen får vi se om det blir som vi tänkt. Vi vet väl att det inte mega lätt att göra en spel så rakt upp och ner men vi ska försöka.

kanske någon gång i framtiden så kommer spelet att finnas tillgängligt för er här B)

Tacksam för svar.

//Team JMC

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va har ni för beräknad nattsömn då =) 3-4 timmar / natt ?

:P Undra va liret kommer heta -_- maybe The adventure of the living dead Team JMC. =)

Ja du Jimmy bra fråga.

Nä men vi jobbar typ mellan 5-10 timmar per dag under tiden vi håller på. Alla är inte alltid där men vi är samlade rätt ofta tillsammans.

Sen till andra också var man kan lära sig C++. Jag själv gick Elektronik i gymnasiet och på den vägen fick vi sitta och pilla med C++. Sen tyckte man det va helt okey och fortsatte. Men man kan fixa på nätet finns sidor man kan läsa och även på bibban kan man säckert låna någon bok om det. Fick låna en skit bra bok av syrran för ett tag sen. Den går igenom alla grunder och visar lätt ur man gör enkla program mm. "C++ basic" har jag för mig att den hete.

Det är ju inget mega lätt program så om man har svårt att lära sig saker, så ska man nog börja med något bas-program som tex VisualBasic 6

//Team JMC

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...