Jump to content

Erbjudande till de intresserade...


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Tjena på er alla!

Jag heter David Westerlund och en av 3 ledare för Avalon Entertainment.

Vi letar just nu efter mer folk som kan hjälpa oss och även roa sig själva med sin favorit syssla. (som på något sätt bör kunna underhålla andra.)

Om ni känner er intresserade så mailar ni förstås: Avalonentertain@hotmail.com

Om ni är ointresserade struntar ni i det... (Hehehe jag tror nog ni förstår det retas bara med er lite :mellow: .)

Om ni är mer intresserade av vad vi arbetar med och så och annan information så läs nedan.

Avalon Entertainment skapades av mig och två bekanta av mig. (Vi tre har aldrig träffats i verkligheten men vi har god kontakt via msn, mirc och liknande program.) Vi bestämmde oss att starta Avalon Entertainment när vi arbetade på små två dimensionella spel för PC'n. (Inget blev dock känt eftersom vi inte gjorde release av något av dem.)

Just nu arbetar vi med modifikationer av PC spel, filmer (Teknade via Flash/Fireworks) och fortfarande förstås de gammla tvådimensionella spelen.

Vi funderar även på att börja göra datoranimerade filmer via Maxon Cinema 4D efter att fler och fler i teamet börjat intressera sig i 3D animering.

Vi betalar inte ut löner och liknande eftersom att vi inte är något speciellt företag och ännu känner nästan inga till oss.

:rolleyes: Vi i teamet skulle bli glada om ni vill hjälpa oss att underhålla folk. Ni kan även om ni är för lata för att skicka ett email gå in på våran mIRC kanal:

#avalone

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej... men filmer som vi troligen kommer arbeta med kommer ju förstås inte vara i direkt 3D eftersom det skulle bli ganska klumpigt...

Du kan ju höra av dig till avalonentertain@hotmail.com

Men om du skulle vara intresserad av attgöra graphics och sånt (eller animera m.m.) i Flash så bör dina bilder helst överträffa den här:

Det där är en liten bit som kommer finnas med på AE's hemsida och därför ser den nog lite småkonstig ut men alltså det jag syftar är på huvudet på alien monstret som syns på skylten längst upp. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej men nu ska jag säga vad vi letar efter för folk:

Vi letar efter folk som:

Har tid att animera filmer i Macromedia Flash

Kan göra graphics till Flash Filmerna

Kan göra graphics och liknande till 2D spel (Helikoptervy)

Kan göra texturer till spel

Kan göra banor till spel

Kan göra 3D Animerade filmer (Helst i Cinema 4D)

Kan göra chars (Characters) till 2D spel (Helst använda Fireworks eller Paint Shop Pro)

Kan göra chars. till 3D spel (Bör använda 3Ds Max)

Kan göra vapen modeller till 3D spel (Bör använda 3Ds Max)

Kan göra träd, buskar etc till 3D spel (Bör använda Cinema 4D/3Ds Max)

Kan spela in ljud och röster till spel och filmer

Kan skapa en hemsida till AE (Bör använda Macromedia Flash)

(Tänkte varna er så att ni inte mailar och säger till exempel: Jag kan starta en korvkiosk utanför Hotell Plaza i Umeå för att underhålla folk med varmkorv!)

Som sagt om ni tror ni kan hjälpa oss med något tidigare sagt så maila: Avalonentertain@hotmail.com

Eller kom in på våran IRC kanal ikväll klockan 19:00 #avalone

när vi har ett "möte". :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tid att animera filmer i Macromedia Flash

Kan göra graphics och liknande till 2D spel (Helikoptervy)

Kan göra texturer till spel

Kan göra chars (Characters) till 2D spel (Helst använda Fireworks eller Paint Shop Pro)

Kan spela in ljud och röster till spel och filmer

  • Håller på att lära mig.. Har alltså programmet
  • Jupp.. Det kan jag.
  • Mm.. Det kan jag också
  • Jag har Paintshop Pro, Fireworks & Photoshop så det går nog bra.
  • Ger ut min röst :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej en kort uppdatering sen sist:

Vi söker fortfarande:

Sound/voice artists

3D "modellerare" (Vi har stor nöd på 3D modellerare!!)

Sprite artist

Flash animator

Nå'n som kan göra lite härliga texturer.

och till sist några beta testare. (Bör inte sitta i skydd av en brandvägg då de i troligen de flesta spel måste skapa ett "spelrum" på online gameplay funktioner!)

Och kom ihåg! Avalon Entertainment är ett team/företag men ingen lön delas ut. Så länge som vi inte får tag i en utgivare (ett annat team/företag) som kan lansera våra spel som utvecklas.

(OBS!! Vi tar inte emot medlemmar/personal som är under 11 år!)

ps. ni måste inte flytta till någon viss stad för att få jobba med oss...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...