Jump to content

Grand theft auto IRL


geilisch
 Share

Recommended Posts

När man spelar Gta:vc märker man ju att vissa saker inte är så verklighetstroget. Te x att vissa kan ta hur mycket stryk som helst. Bilar, människor osv...

Men en sak slog mig.

Jag såg på Reality tv idag. Bilolyckor.

Jag citerar John Bunnell (namn?)

"Du tror du är odödlig, du förväntar dig att inget kan hända dig", ungefär så.

Och där kände jag faktiskt igen mig från spelet. Kör man ut mitt i en trafikerad korsning, så förväntar jag mig att jag ska klara mig. "jag är en hjälte, huvudpersonen, jag kan inte dö".

Men nej, ofta blir det frontalkrock. Samma sak när man kör på en rak sträcka. Man vet aldrig när nån kan byta fil.

Pröva också slå in en kod så att det börjar regna. (om en sådan finns). Sno en sportbil. ut i en korsning i 200 knyck, tro att du ska klara en en 90 graders sväng.

Detta är bara mina tankar, och jag vet inte om nån intresserar mig, jag kände mig bara tvungen att skriva av mig... eh.. jaja. Ha det så trevligt på Vice citys gator, och underskatta aldrig andra bilister.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jämrarns också!

Jag som hade tänkt hoppa ner från ett höghus med min moppe imorgon :(

Heh.. nä om man tror att man kan hitta på massa saker i verkliga livet som man kan göra i ett spel så kan man inte va riktigt rätt funtad i pärat..

Jag pressade på lite i min bil en gång och kom upp i en sisådär 230 knyck.. nåt man inte vill göra allt för ofta, det är riktigt scary ju (plus att polisen har satt upp 12 hastighetskameror på just den sträckan nu så det skulle va någorlunda opraktiskt att göra det igen) ^_^

Men det sköna med Vice City (och andra spel) är väl att man just kan hitta på en massa saker som skulle kosta en livet flera gånger om i verkligheten.. (ta lemmings t.ex) :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:(

Jo det är ju en tanke.. men jag tror inte det är så många fulla typer som skall ta sig hem från en fest som skulle kompensera det med att spela vice city istället =P

tuff idé egentligen.. spela VC när med e fuller.. kan va kul att se replay sen på hur det såg ut när man spelade =o)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...