Jump to content

Unhandled Exception


PiXeN
 Share

Recommended Posts

Köpte GTA:Vice City idag. Men det funkar inte särskilt vidare för mig, för efter ungefär 10 min spel så fryser det, men inte musiken.

Inga tangenter funkar, förutom windowsknappen. Trycker på den och kommer till skrivbordet:

http://www.home.no/pixen/gta-vc.JPG

Jag trycker på OK då kommer det upp en ny ruta, där det står att det blev något fel i gta-vc.exe. Datorn skickar felrapport och spelet stängs av.

Jag har läst på Take2's supportsida, laddat ner en patch, DirectX9 och drivrutiner till grafikkortet. Men problemet är fortfarande inte löst. Vad ska jag göra?

Min dator:

WinXp Home Edition

512MB DDR

NVIDIA GeForce 4 Ti4200 64MB

IBM 60 GB HDD

ECS K7S5A (moderplatta)

AMD XP2000+

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte GTA:Vice City idag. Men det funkar inte särskilt vidare för mig, för efter ungefär 10 min spel så fryser det, men inte musiken.

Inga tangenter funkar, förutom windowsknappen. Trycker på den och kommer till skrivbordet:

http://www.home.no/pixen/gta-vc.JPG

Jag trycker på OK då kommer det upp en ny ruta, där det står att det blev något fel i gta-vc.exe. Datorn skickar felrapport och spelet stängs av.

Jag har läst på Take2's supportsida, laddat ner en patch, DirectX9 och drivrutiner till grafikkortet. Men problemet är fortfarande inte löst. Vad ska jag göra?

Min dator:

WinXp Home Edition

512MB DDR

NVIDIA GeForce 4 Ti4200 64MB

IBM 60 GB HDD

ECS K7S5A (moderplatta)

AMD XP2000+

har du instalerat några moddar/bilar ect?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag översatt lite.

Jag översatte B.) For Windows 2000/XP Users...

För win 2000/XP användare:

Börja med att högerklicka på skrivbordet och välj egenskaper, välj sen fliken inställningar.

Nere till vänster på fliken inställningar finns en knapp som heter Avancerat, tryck på den.

Välj sedan fliken "Bildskärm", tryck på knappen "Egenskaper, välj sedan fliken "Drivrutin".

Tryck på knappen "Uppdatera Drivrutin...".

Nu kommer Guiden uppdatera maskinvara att startas.

På första steget i guiden finns det 2 val, installera programvaran automatiskt är valt men ändra det till

Installer från lista eller angiven plats.

Tryck sedan på knappen nästa.

I steg 2 kommer det att frågas efter att man ska ange alternativ för sökning och installation.

Ändra till sök inte jag väljer vilken drivrutin som ska installeras och tryck på knappen nästa.

Om alternativet "plug and play" finns där så välj det och klicka på nästa.

Detta kommer att ändra dina skärm inställningar till plug and play.

Om inte plug and play finns där så ta bort markeringen i rutan "visa kompatibel maskinvara.

Nu kommer du att kunna sen en kolumn där det står tillverkare, där ska du välja "standardbildskärmstyper"

Tillhöger om detta finns det en kolumn som heter modell och där kan du välja plug and play-bildskärm.

När du har gjort det så är det bara att klicka på nästa.

Detta kommer att ha ändrat dina skärminställningar till plug and play.

Jag har bara översatt det som stog på den där sidan så blir det nå fel så skyll inte på mig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...