Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har MGS och MGS2 till PC, men ettan var klart bäst!

Det är skit-bra story i MGS, det är det som gör spelet så bra!

MGs är lungt det bästa spelet som finns! <_<

Men MGS3 verkar inte vara så bra, jag är typ 90% säker på att det inte är Hideo Kojima som skrivit manuset till spelet. (Det är han som har gjort det i de tidigare spelen.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har MGS och MGS2 till PC, men ettan var klart bäst!

Det är skit-bra story i MGS, det är det som gör spelet så bra!

MGs är lungt det bästa spelet som finns! :alien:

Men MGS3 verkar inte vara så bra, jag är typ 90% säker på att det inte är Hideo Kojima som skrivit manuset till spelet. (Det är han som har gjort det i de tidigare spelen.)

Håller med om att MGS1 är bättre än MGS2 :ph34r:

Men ang. MGS3, döm det inte förrän du har spelat det :( Det har hänt att vissa spel har överraskat en :( (kan inte komma på nått just nu) :">

btw, det är nog Hideo som har skrivit manuset, i början av trailern står det: "A Hideo Kojima Game" :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh... Jag kan inte spela som snake.. genom.. hela spelet.. :ph34r: i metal gear solid 2: substance...

har läst att man ska kunna göra det.. ? men hur?.. :alien:

japp, det hat jag också läst.

Snake Tales utspelar sig ju på Plant (lite på Tanker också vad jag kommer ihåg), och det var nog det de menade :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

japp, det hat jag också läst.

Snake Tales utspelar sig ju på Plant (lite på Tanker också vad jag kommer ihåg), och det var nog det de menade B)

Snake tales är så lätta.. :ph34r: ..Dåligt.. för jag hatar Raiden.. :(

Men jag har sett bilder när snake sitter vid blodet.. där vamp hyar slaktat.. fast det är

nog fån snake tales..Sen vill man ju vara Raiden ninja genom hela spelet också.. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snake tales är så lätta.. :mellow: ..Dåligt.. för jag hatar Raiden.. :huh:

Men jag har sett bilder när snake sitter vid blodet.. där vamp hyar slaktat.. fast det är

nog fån snake tales..Sen vill man ju vara Raiden ninja genom hela spelet också.. :wub:

Det där med att Snake sitter vid blodet kan vara från Casting Teater som man får efter att ha klarat Plant :wub:

Men du är inte ensam om att hata Raiden (:!!!:)^_^

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde lite MGS2 nyss... måste säga tt Kojima-san har rejält sinne för humor... med tanke på när man gör varierande saker p toaletterna på Plant... coh så hittade jag en påsköstaty... den var jätteful. :ermm:

Ja, toaletterna är skoj :D Men det roligaste är i Arsenal Gear och springer runt naken, då ska man bli upptäckt av en vakt och springa in till grejen man var fastbunden i och ställa sig där och lyssna på vaktens komentar :lol:

En annan grej är när man sniprar, när Emma är vid pelare 2 ska man ta fram sin Directional Microphone och lyssna på en pratstund :D:wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska köpa MGS2: substance till PC snart och då undrar jag några saker.

1. Är PC-kontrollerna dåliga?

2. Är det värt 400 :- ?

3. Hur många banor finns det?

4. Hur lång tid tar det i genomsnitt att klara en bana?

5. Är det svårt, lätt eller mellansvårt?

Tacksam för svar :wub:

1. nej, men de är lite krångliga att lära sig egtersom det är så mycket att hålla redan på.

2. Ja! absolut!

3. Två delar, Tanker & Plant, och sedan 5 Snake Tales men även ca 350 "Missions"

4. beror på, menar du huvudspelet så är de olika långa, men mitt rekord i tanker (som är kortast), är 40 minuter, men då sprang jag bara igenom allting.

5. Du kan välja själv, det finns Very Easy, Easy, Normal, Hard, Extreme & Europeen Extreme. Rekommenderar att du börjar med easy, eftersom very easy är för lätt :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnade på Emmas.. pratstund..medsnake nyss.. <_<

E.E-"This sucks.." :lol:

Säkert att det inte går att spela som ninja genom hela spelet? :teehee:

Älskar Raiden ninja..!?

Sen är det roligt vid arsenal gear..jag körde nyss.. då ringer ju Rose

och säger att man har spekat spelet förlänge nu. <_<

Sen kommer et porr bilder istället för kartan..!! :lol:

Men som sagt.. man ser ju när snake möter Fortune.. där nere där man möter henne första gången.. i en film.. :lol: ??

:'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:"> Huh? inne på MGS2online står det:

.Full Sons of Liberty Game

.Players can finally play as Snake in the Plant Chapter in addition to the

Tanker chapter.

.Those who are so inclined can also play as Raiden in the Tanker Chapter as well as the Plant.

.New cinematic scenes, dialogue and objectives for the SOL episode have NOT been confirmed.

Så? undrar hur man gör... :'( för jag älskar snake

Och sen här står det : Randy1028 What Is Substance?

8-13-02

Metal Gear Solid 2: Substance is not, strictly speaking, a new game. It is, however, the biggest basket of Easter eggs we've ever seen. An expanded version of Metal Gear Solid 2, it includes new missions featuring Solid Snake, hundreds of VR missions both challenging and bizarre, as well as other bonus modes to be named later. It's as if the game's creators decided MGS2 wasn't a big enough toybox already, stuffing it full of even more ways to have fun with Tactical Espionage Action. Hell, it even has Solid Snake skateboarding. You know you want some of that.

Variations on the basic Tanker and Plant episodes in Substance include the ability to play through the game with a number of optional characters and player skins. Solid Snake is available in both missions, wearing his "Iroquois Plisken" guise or a sharp tuxedo (with no bandanna -- his mullet swings free). In turn, Raiden can play through the Tanker episode, and it looks like the Ninja's sword is available at any time. If that's not enough, the Ninja herself is playable in both the game and the multitude of VR missions.

VR training includes a massive array of puzzles and challenges, just like the original MGS Integral. On top of the usual shooting and stealth challenges, there are now a few fencing missions to boot, requiring nimble passes with the Ninja's sword. Substance also recycles some classic gag missions, like a Godzilla parody with lumbering 50-foot-tall Gurlukovich mercenaries. The cute part, however, is the inclusion of little Godzilla spine-spinkes down the back of an exterior guard's brown forest fatigues.

And then there's the skateboarding game. Solid Snake is a playable character in Konami's upcoming Evolution Skateboarding, but Substance includes a mini-game that seems to obviate the need to buy that game at all. Snake skates about the quarterpipe-strewn surfaces of the Big Shell, as we wonder "Why?", and then "Why not?" It's pretty funny to imagine the game's designers pondering the very same questions.

The details on the "Snaketales" portion of the game remain unclear. Konami promises "all-new adventures in which players assume the role of Solid Snake," but no more details than that are available. There are plenty of holes to fill in Snake's story, however -- his adventures prior to the incident on the Discovery, his half of the bomb-disarming portion of the Tanker episodes -- and we look forward to seeing him come back in an original setting.

Indeed, we simply look forward to his return, or his arrival if the XBox and PC versions of Substance will be your first exposure to Metal Gear Solid 2. The XBox version is taking the lead, with a confirmed release in November 2002, while the PS2 and PC versions have no official release dates as yet.

:teehee:

Redigerad av _-MadeMaN-_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...